Hehe, ja der er vi ikke enig. Det er racing vi snakker om her, selv om hastighetene ikke er høye. Det er ingenting i veien for å kjøre andre klasser med andre krav, gjerne egne klasser for de som synes at dette er for avansert, men en klubbklasse bør bestå av biler som holder et noenlunde nivå, det er min mening. Å kunne kjøre i klubbklasse må være noe litt spesielt, litt "top of the line", selv om vi har alle de andre BL-maskinene og andre raske biler.
Hvis klubbklassen kommer til å bestå av faste hjulvinkler, så gir kjøringa iallefall ikke meg noe særlig. Spør du meg, så lærer en ingenting om hjulvinkler ved å kjøre med biler som har dette fast. En lærer først når en har en bil som må justeres. Så vil en noensinne komme seg videre, så må en tilrettelegge for det. De som ikke vil, får vel bare kjøre i en annen klasse som passer vedkommende.
Misforstå meg rett, jeg sier at vi kan gjerne ha egne klasser med biler for nybegynnere, men det er alltid en klasse som bør være litt bedre, for vi må ha noe å tilstrebe. Vi bør iallefall ha en klasse der bilene er avanserte samtidig som at batteri og motor er likt. Der passer den glimrende. Vi kan selvfølgelig også ha en klasse der en stiller med no limit, eller noe i den dur. Men for å starte et konsept med en litt spesiell klubbklasse, så bør en ha en bil som gir mange muligheter, og som folk kan vokse med.
Hpi Cup Racer
