Fikk tatt meg en økt som planlagt idag, men slapp å gjøre så mye som jeg trodde. Demperoljen foran viste seg å være helt fin, og siden demperene bak virket oppegående, så har jeg kun bytta olje foran. Det er der jeg føler det blir viktigst på denne bilen. Jeg har også kjørt en reamer gjennom bærearmene, så disse går veldig fritt og fint, men det gjorde de i utgangspunktet også. Ikke så mye dritt der, stort sett bare litt rustne aksler. Diffen virker også grei nok til å holde de to siste rundene, så jeg lot den være. Motoren derimot, den sto det litt verre til med, og jeg merker at glidelagerene begynner å bli dårlige. Jeg regner med at motoren ikke vil holde så lenge i den nye rallybilen, så jeg kommer nok til å spandere på en ny etterhvert. Jeg fikk iallefall rengjort motoren littegrann, men det ble bare en enkel rengjøring. Ut med børstene og børstefjørene, rengjøring av børstekanal og kommutator, oljing av glidelager, og til slutt teste at dritten funker. Når årets tamiyarally er over skal motoren rengjøres fullstendig, med skikkelig flushing innvendig.
Futaba S3003, tamiya esc, SR200 mottaker og sølvkanne står klar til montering i denne bilen så fort vi er ferdig med årets rally. Da skal godsakene endelig inn i neste års rallybil, og jeg kan få testa den nye bilen litt. Gleder meg stort til det