Blæh......nå er det pinadø på tide å køye. Har hatt mye styr med bilen i kveld. Hadde laget meg en liste med ting som skulle gjøres, men kom rett og slett ikke i mål.
Det begynte med at jeg skulle bytte fremre reim. Jeg regner med at jeg har vært litt for hissig på låselimen sist gang jeg monterte alt, for nå røk skrue etter skrue når jeg skulle demontere bilen for å få byttet drivreimen. Godt mulig at de forskjellige 2mm umbrakotrekkerene mine har begynt å bli litt dårlige også, jeg vet ikke. Blir nok en del dremling på bilen utover lørdagskvelden for å få løsnet skruene iallefall.
Utover dette så hadde jeg tenkt å bytte lavprofilservoen fra Savox med en Futaba S9551 lavprofil, som er min absolutte favorittservo til alt innen touring. Men det skulle vise seg at jeg hadde klippet bort et festeøre fra servohuset, for å få den til å passe i en annen bil. Dette festeøret er kritisk å ha i min TA05MS, så nå blir det bestilling av nytt servohus istedenfor å bytte denne gangen. Får ta det til neste løp.
Jeg hadde også en avslitt leder på ene framlyset, denne er nå loddet og montert på nytt. Har festet ledningene litt annerledes, får håpe det går bedre med ledningene fremover.
Kulelagerene ved høyre framhjul var dårlige, så jeg har nå byttet disse på begge sider foran. Jeg har også bøffa opp kablene på fartsregulator og motor littegrann, de er nå byttet til 12awg med 3.5mm bulletplugger til motorer istedenfor de typiske dårlige bulletpluggene som er standard på eksempelvis vanlig sølvkanne. Jeg har også laget til 2 reservemotorer i tilfelle min gamle Tamiya Dyna-Run velger å ta kvelden. Reservemotorene har også fått 3.5mm bulletplugger. Jeg vet forøvrig ikke om alternativene holder noe lenger, den ene er en Tamiya Acto-Power, som jeg faktisk tror er eldre enn min 17 år gamle Dyna-Run

Den siste motoren jeg har laget klar som reserve er ikke så veldig mange år gammel, det er en Reedy Flash. Jeg er forøvrig litt bekymra for varigheten på børstene, etter å ha kjørt motorene litt, så ser det ut som at alle motorene er fryktelig glade i å spise børster, og det er aldri noe godt tegn. Blir jævla kjipt å måtte bryte løpet grunnet oppbrukte børster, så jeg skal følge godt med på dette under trening. Jeg kommer til å ta med et par motorer til i kofferten, bare for sikkerhets skyld. Det blir en standard sølvkanne, og en Tamiya GT-tuned.
Lørdagen skal bli brukt til å bytte den ene drivreimen, overhale kulediffen, tilpasse hjulene, og lete etter flere mulige feilkilder. Litt av en jobb dette her...