Forberedelsene til Cup Race 2012 er i full gang. Nye deler er både bestilt og det meste er montert på. Hele bilen ble demontert tidligere i uken, og det meste er satt sammen igjen. Tar full gjennomgang når alt er klart.
Et par viktige oppgraderinger i år er ny servo og regulator. Dette bør gi meg mindre strømforbruk på styringen, samtidig som jeg beholder hurtighet og presisjon. Regulator er mindre og mer justerbar. Minuset er at den ikke er vanntett, men det blir fikset.
Vektsparingen er gjennomført enda bedre i år enn i fjor, og noen deler blir byttet for å få dette til. Det blir noen kompromiss mellom vekt og stivhet, men satser på at det fungerer. Et mål er å få ting enda stramere enn i fjor, spesielt styringen.
Det er også kjøpt inn et Yeah Racing setup system for å justere bilen til fingerspissen. Så langt har jeg bare satt det sammen og montert det på bilen, og allerede ser det lovende ut. Siden dette er et rimelig sett opp i mot de store spesialistsettene følger ikke alt med. Det mangler tweak måler, og en stor fin stiv plate å ha det på under justeringen. Jakten på en god plate er i gang. Tweak får jeg heller ta litt på feelingen enn så lenge. Skal se om jeg ikke får testet ut setup systemet litt de nærmeste dagene når et par andre ting som er vitalt for oppsettet er på plass.
Bilder og mer detaljer om hva som er gjort kommer senere