Jeg har nå fått åpna begge framdekkene, og tatt ut de gamle innleggene. Jeg har satt inn harde innlegg foran, så får vi se hvordan det går. Det gjelder bare å få liminga 100% nå. Det er ikke så kritisk med bakdekkene som med framdekkene, for når bilen løfter seg foran, så får dekkene mulighet til å utvide seg for mye. Det blir da veldig viktig med et godt karosseri, som trykker nesa ned igjen. Toleransegrensen for dekk-eksplosjon blir mye høyere når bilen faktisk kjører, enn når bilen blir holdt opp fra bakken ved gasspådrag.
Jeg vurderer også å kun bruke disse vintagedekkene så lenge jeg kjører 3S, og så bytte ut framdekkene med dekk som ikke har innlegg, altså fast gummi, når jeg kjører på 4S. Jeg må se dette opp mot rullediameter på dekkene. Liker egentlig ikke å bruke dekk som har fast gummi, det har sine ulemper. Så løsningen blir vel egentlig å begynne med gummidekk på 3S, og fortsette med dem på 4S så lenge det går.
Jeg har også noen andre dekk i tankene, men vi får se hvordan det går med nåværende dekk først. Men det er snart på tide med et offisielt dragrace