Nei, ikke vet jeg. Ville iallefall tro at det ble mer styr med kondens fordi at en ikke har mulighet til å åpne og lukke så enkelt. På samme måte som det går hull på en ballong så hadde vel du også hull denne gangen?
Neida, plastidip funker som gull det, noen ganger er jo ballongene kranglete også. Bare jeg som synes det er mer styr med påføring, tørking, eventuell fjerning og ny påføring. Ballonger er lette å inspisere, er det hull så ser man det fort, og koster nesten ingenting. Litt tøft er det også, du kan ikke få Kaptein Sabeltann-logo på mottakeren med plastidip
Jeg er kanskje litt "old-school", men det har funket godt i alle år hos meg
Når det gjelder plastidip på kretskort, så er nok Plastidip spray løsningen. Den utgaven du dypper i legger seg nok litt tykt til det bruket. Kan godt skjønne at det blir trangt i boksen etterpå. Trikset er nok å sette noen servokabler i selve kretskortet, spraye det med plastidip, ta bort kablene og monter kretskort i boksen, sette i 5cm servo skjøtekabler på alle inngangene i mottakeren, og dyppe det i plastidip etterpå. Da tror jeg du skal få det godt tett, og kondens vil nok ikke spille noen rolle. Om boksen er helt tett på utsiden, så kommer det uansett kondens inn, og da gjelder det å ha kretskortet beskyttet. Tamiya hadde noe før som heter "switch lubricant", dette brukte jeg alltid på servopinnene for å holde vannet borte fra kontaktflaten der, og det fungerte helt knall. Funker sikkert fint med noe grease istedenfor, eller vaselin for de som liker å bruke det
Husk på at en av grunnene til at det ikke lages vanntette mottakere er nettopp kondens. Det er derfor biler med vanntett elektronikk kommer med vanlig mottaker som ligger i en vannsikret boks med pakning. Denne bør åpnes etter bruk for lufting. Alt jeg sier er at dette er lett å få til når en bruker ballong