Før halltreffet sist søndag var jeg innom Skala1 for å se på den nye doningen fra Team Losi.
Jeg hadde ikke fått med meg denne før jeg såg tråden til Kåre. Jeg bestemte meg egentlig ganske kjapt for at denne måtte jeg ha. Jeg har jo micro-t fra før som jeg kjøpte i 2006-2007 og som jeg hadde det utrolig mye morro med.
Jeg har ikke fått kjørt bilen så veldig mye, så jeg har ikke helt bestemt meg for hvor godt jeg liker den. Spørsmålet er om den kan ta plassen til micro-t. Jeg føler kanskje den blir litt for stor og kanskje litt for understyrt for å være gøyal i de minste rommene. Micro-t går på bakhjulet og snur på en femøring, slik jeg husker den i alle fall
Standardbatteriet må i alle fall skiftes ut med et lipobatteri. Jeg prøvde med et 7.4V lipobatteri fra E-sky helikopteret, dette passer selvfølgelig ikke i batteriluken, men fikk plass under karosseriet slik at jeg fikk prøvd litt. Med dette batteriet går ting en god del fortere for seg og bilen klarer fint å spinne i sikler på gulvet om man gir full gass.
Nå hadde jeg jo børsteløst i micro-t. For å klare kjøre på asfalten ute bygde jeg den om til micro desert truck med lengre chassis og så brukte jeg hjulene fra micro raminator som er mye større enn de orginale. Dette gikk noe sykt, men bilen hadde problemer med å holde seg på hjula ute og gikk alt for fort til å bruke inne. Senere hadde jeg faktisk så mye deler at jeg bygde opp en ny micro-t av disse.
Micro SCT har nok et mye større potensiale for børsteløst med 4WD og oljedempere, og det ser faktisk ut som det er samme motorstørrelsen som brukes i denne bilen, så da er det bare å flytte over etter hvert

En liten oppsummering...
Positivt:
- Billig! (Rett under 1100kr RTR)
- 4-hjulsdrift
- Oljedempere
- Vegglader istedenfor lader som går på AA batterier som på de forrige versjonene.
- Kulelager
Negativt:
- 27mhz (Hvem vil gå inne i et hus med en meter lang antenne å vifte?)
- 4.8V batteri
Når jeg stoppet innom Førde på veg til Bergen på søndag røsket jeg med meg micro-t og -dt så disse skal jeg teste og sammenligne litt nærmere når jeg får tid

Nok mas, noen bilder: