Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 1:36 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Lør Nov 27, 2010 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det går mye i bil hos meg for tiden, og i dag plukket jeg frem Hotshot for bygging. Jeg kjøpte den for en god stund siden da den først ble sluppet som re-release. Jeg bygget bilen på noen timer etter jobb idag, så det gikk greit unna. Underveis i prosessen monterte jeg inn kulelager istedenfor medfølgende plastlager, dette er en absolutt nødvendighet i mine øyne. Jeg har også montert et børsteløst oppsett, for jeg har mange gamle dekk som jeg vil børne bort :mrgreen:

Ellers har jeg montert Spektrum mottaker, så dette er nostalgi med moderne teknologi. Imorgen blir første runde utenfor huset for å drepe gamle dekk, for stuegulvet liker ikke børsteløs motor :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg gjorde dessverre en feil på fargevalget på denne. Trodde at det var PS-34 bright red som skulle brukes, men når jeg begynte å spraye, så syntes jeg den så feil ut. Det var litt for mye oransj i denne, og manualen sier at PS-2 red skal brukes. Det var litt dumt, for jeg hadde lyst til å ha den opprinnelige fargen på denne. Får heller bare se om jeg kan få tak i et løst deksel.

En annen tøff finesse på denne er at den har sitt eget innebygde stativ. Når en feller ned braketten til batteriet på undersiden av bilen, så utgjør den det bakre stativet. Foran på bilen skal en stikke oppi en slags tilpasset pianotråd, og da står bilen støtt med alle hjulene over bakken. Veldig praktisk, og den har allerede kommet godt med :D

Her er et par bilder av selve bilen:


Vedlegg:
hotshot høyre.jpg
hotshot høyre.jpg [ 116.32 KiB | Vist 10465 ganger ]
hotshot venstre.jpg
hotshot venstre.jpg [ 103.71 KiB | Vist 10465 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 3:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er dekselet ferdig lakkert, og første sett med gamle dekk er montert, så imorgen blir det børning :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 10:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, kjipt med lakken! Men bilen tok seg godt ut uten deksel også, så det er jo ikkje krise ;P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 2:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, unødvendig dumt egentlig. Jeg oppfordrer andre til å lese brukermanualen, men må innrømme at jeg er lite flink til det selv.... :roll:

Da hadde jeg kanskje sjekket dette litt bedre før jeg begynte lakkering. Men det er ingen stor krise, det blir sikkert greit nok når dekalene kommer på. Skal få gjort dette innen en time eller to, og legger ut bilde da.

Jeg var forøvrig ute og testa bilen tidligere idag, og farten er bra, men det var også litt viktig at jeg kan akse såpass mye til å få bra dekkslitasje :mrgreen:
Bilen skal nok klare å slite ut dekkene rimelig fort, men det er faktisk ikke så enkelt når det er kaldt ute. Asfalten blir glatt, og dekkene blir harde, så jeg får ta tiden til hjelp. Det er et mildt oppsett, motoren er på 3279kv, og er ikke noe påkostede greier. Esc/motor fulgte med demo-cupraceren jeg kjøpte når jeg var på ferie. Når jeg kun har originaldekkene igjen, så skal det monteres sølvkanne.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 7:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Ja, unødvendig dumt egentlig. Jeg oppfordrer andre til å lese brukermanualen, men må innrømme at jeg er lite flink til det selv.... :roll:

Da hadde jeg kanskje sjekket dette litt bedre før jeg begynte lakkering. Men det er ingen stor krise, det blir sikkert greit nok når dekalene kommer på. Skal få gjort dette innen en time eller to, og legger ut bilde da.


Vist du har lyst på nytt karosseri kan det være en ide å spare klistermerkene. Vet ikke hvor lett det er å få tak i bodyen med klistermerker løst i norge, men ser på ebay at det er mest karosseri uten klistermerker som selges.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Søn Nov 28, 2010 7:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg bruker dekalene nå, og kjøper heller et bodyset m/dekaler om jeg kommer over det. Ingen big deal egentlig, så jeg kommer sikkert ikke til å lete, men venter på at det faller i fanget mitt :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Man Nov 29, 2010 12:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått somlet meg til å legge på noen dekaler, og sier meg foreløpig fornøyd. Jeg skal ha på noe maling som skal legges her og der med pensel, men det blir tatt når jeg får sette igang med noen plastbyggesett.

Neste prosjekt blir The Frog :D

Her er noen nye bilder:


Vedlegg:
hotshot 4 (800 x 600).jpg
hotshot 4 (800 x 600).jpg [ 118.33 KiB | Vist 10440 ganger ]
hotshot 3 (800 x 600).jpg
hotshot 3 (800 x 600).jpg [ 101.15 KiB | Vist 10440 ganger ]
hotshot 2 (800 x 600).jpg
hotshot 2 (800 x 600).jpg [ 108.29 KiB | Vist 10440 ganger ]
hotshot 1 (800 x 600).jpg
hotshot 1 (800 x 600).jpg [ 100.59 KiB | Vist 10440 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Man Nov 29, 2010 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Stilig bil gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Tamiya Hotshot
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 12:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hadde meg en liten tur utenfor døra for å teste bilen på glattisen, og det var ikke så mye grep nei :lol:
Hele oppkjørselen er full av is, og da hjelper det ikke noe særlig med børsteløs motor, men moro var det. Skikkelige sladder, og innimellom haglet det med stein og is når dekkene fikk tak i noe. Må prøve å få gjort dette i bedre belysning også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC