Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 9:43 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 81 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Ons Apr 13, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
stiligt deksel.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Lør Apr 16, 2011 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var Cup Raceren klargjort og testet for utendørskjøring med regn. Godt med vann ute i veien her, og etter å ha testet et par ganger og justert litt begynner bilen å få både grep og kjøreegenskaper som burde holde for banekjøring. Arti hvilke forandringer i hjulstillingen som måtte gjøres for å endre fra teppe til våt asfalt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Noen kjappe bilder av støv/vann beskyttelsen jeg har laget til på bilen. Etter dagens kjøring var bilen så og si helt ren utenom litt støv. Plasten som er brukt er stort sett av den tynneste typen som er på diverse embalasje og rester av deksel. Noe Tek-7 og Revell plastlim er brukt + et par skruer på kritiske punkt. Det legger til litt vekt, men med riktig bruk er det nok verdt det for å holde bilen i gang runde etter runde.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Ons Apr 27, 2011 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Trimmet av diverse overflødig plastik, gummi, fikset lendningslengder, justert balansepunkt. Kjørevekt med løpsdeksel 1336 gram. Flyttet på mottaker og fartsregulator for å få bedre sentrert balansepunkt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Kjørevekt med løpsdeksel 1336 gram


Dette var fin info, her kan jo deltakere begynne å sammeligne litt med egne biler, og se om det kan slå ut resultatmessig :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
1334 nå :P Tror ikke jeg får ned stort mer uten å fjerne sprut beskyttelsen, bytte til mindre batteri, eller bytte til CRX karbon platene. Ser det er litt forskjell på dekselene også. Honda Civic dekselet er litt lettere enn Datsun 240Z dekselet, men det er jo litt mindre også.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg skal se om jeg husker å veie bilen min imorgen, kan være moro for sammeligning. Regner med at du har batteri med også siden du skriver kjøreklar vekt. Kanskje lurt å oppgi vekt uten batteri i tillegg, siden de fleste deltakere har forskjellige kjørebatterier med forskjellig vekt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bil uten deksel og batteri: 948 gram
Bil med deksel uten batteri: 1096 gram
Bil med deksel med batteri: 1334 gram

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 1:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har følgende info:

Bil med deksel og batteri: 1260 gram
Bil med deksel uten batteri: 1049 gram
Bil uten deksel og batteri: 928 gram

Skal se om jeg får fjerna litt dødvekt jeg også. Moro å se hva det vil utgjøre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 7:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Laget til treningsdekselet mitt til å ha samme vekt som race dekselet slik at jeg har noe å ødelegge under trening men samtidig kunne stole på at oppsett blir det samme :P

Også fått vekk 4 gram til på bilen. Er egentlig ganske mye overflødig plastik på diverse deler som ikke har noe med stivhet og kjøreegenskaper å gjøre.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 11:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Etter å ha kjørt litt i dag bestemte jeg meg for å gjøre det jeg kan for å få opp farten. Første steg er å gå over diffene for å fjerne all motstand. Begynte på bakdiffen og fant raskt ut at tannhjulet var bøyd!

Bilde

Så det må skaffes nytt. Minst ett kulelager er ødelagt av sand, og jaggu er ene børsten på motoren snart gåen igjen! Går et sett børster i måneden ser det ut til med kjøring på teppet på Skala1.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 11:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har du bøyd det drevet der altså? Merket noe på bilen ved kjøring? Virker som bilene får kjørt seg litt mer når man har en fast plass man kan kjøre jevnlig :mrgreen:
Ser ut som du tar dette skikkelig seriøst. Interessant å lese selv om jeg ikke kjører cup-racer, og jeg vil tro det kanskje går opp et lys hos et par andre også når man ser hvilke skjulte skader som dukker opp på din bil. Det gir i alle fall meg noe å tenke på med tanke på vedlikehold av mine biler :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Tor Apr 28, 2011 11:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Har du bøyd det drevet der altså? Merket noe på bilen ved kjøring? Virker som bilene får kjørt seg litt mer når man har en fast plass man kan kjøre jevnlig :mrgreen:
Ser ut som du tar dette skikkelig seriøst. Interessant å lese selv om jeg ikke kjører cup-racer, og jeg vil tro det kanskje går opp et lys hos et par andre også når man ser hvilke skjulte skader som dukker opp på din bil. Det gir i alle fall meg noe å tenke på med tanke på vedlikehold av mine biler :)


Vet ikke om jeg skal kalle det bøyd eller om det er mer en bulk på en mindre del av drevet. Tror nok det har kommet av å gli sidelengs inn i noe slik at bare en del av drevet har fått seg en støyt. Usikker på hvor mye det faktisk merkes, men det gir jo ujevn motstand mot drivaksler, og alt slikt skal bort så godt som mulig. Jeg sliter med å få opp toppfarten på nivå med noen av de andre bilene, og jeg sliter med å finne synderen, så alt skal testes.

Midtre drivaksel er også bøyd, men det var den da jeg fikk den i pakken. Dette har resultert i at den har subbet borti en støtte midt inne i bilen, og det er vel slipt av vel en halv millimeter på deler av den. Ny er kjøpt og puttes på når drev og lager er på plass.

Ellers er vel stort sett det meste av Hop-Up deler på bilen nå utenom hub carriere og topp og bunnplate.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Fre Apr 29, 2011 12:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Har du bøyd det drevet der altså? Merket noe på bilen ved kjøring? Virker som bilene får kjørt seg litt mer når man har en fast plass man kan kjøre jevnlig :mrgreen:


Det stemmer det Djupevik. Jeg har også fått et større forbruk på børster, men kanskje det er normalt, jeg kjører jo MYE mer nå enn før. En annen ting som kanskje må sjekkes ut er om noen form for statisk elektrisitet kan føre til ekstra spising av børster, men det tviler jeg på.

Forøvrig så tviler jeg på at disse drevene er helt rette, de er ikke maskinerte, men presset. Jeg husker at jeg fikk inntrykk av at mitt også var ujevnt når jeg bygget bilen, men jeg håpte dette ville gå seg litt til. Er ikke sikkert at det løser seg om en bytter drev, men da heller får et nytt drev som må kjøres inn. Kan hende det er litt lettere å prøve å rette det gamle? Eller en liten jobb med dremel på "kulen"?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Cup Racer
InnleggSkrevet: Fre Apr 29, 2011 12:26 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Tar det med ned i morgen når jeg skal handle kulelager. Bare å legge klar 11 10x15x4 lager om du har på lager :P Håper ikke prisen er 179 kr som det står på hjemmesiden!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 81 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC