Bygde om bilen til touring igjen etter lang tids drift. Dette går stort sett ut på å bytte om på diffene slik at spool er framme, samt tilhørende dogbones bytter plass.
På dagens halltreff fikk jeg testet bilen litt skikkelig, og alt fungerte egentlig veldig bra. Må ha noen andre dekk virker det som, for de jeg har blåser seg veldig opp under fart. Dette fører til at bakenden slenger seg ut fort.
En annen ting som skjedde under en av turene ned langstrekka var at jeg traff på en monstertruck. Dette endte i at bilen slo kolbøtte ned 2/3 av bana. Egentlig en imponerende krasj om jeg får si det selv! Desverre førte dette til at ene dogbonet på styringen røk tvert av
Det andre er også veldig slitt, så det jeg gjør nå er å bytte til ECS leddede koblinger i steden. Disse er bedre på å fjerne vibrasjon i styringen under fullt utslag.
http://www.teamxray.com/teamxray/produc ... eed%20(ECS)%20Drive%20Shaft%2052mm%20-%20Hudy%20Spring%20Steel%99%20(1)&Xnet_Session=1efe99561e15c05d6967a87c5aa5c331
Har også bestilt følgende:
XR303060 Graphite Motor Guard (1 @ £16.99) £16.99
XR305104 Multi-Diff T2 008, T2 009, T3 (1 @ £49.99) £49.99
XR306163 6-Cell Graphite Battery Strap (1 @ £31.99) £31.99
XR305446 High-Performance Kevlar Drive Belt Rear 3 x 189 mm (1 @ £11.99) £11.99
Beltet bak har fått seg en flenge, så jeg regner med det ikke er lenge til det ryker. Batteri holderen blir også en kjekk sak siden jeg så langt har tapet batteriet fast. Multi diffen er en kjekk sak som kan settes opp til enten solid aksel, solid enveis, eller vanlig enveis.