Neste års cuprace er bare halvannen måned unna, så det er viktig å begynne forberedelsene allerede nå. Nå er det min Datsun 510 som skal overhales, og få påmontert nytt karosseri med nytt liv. På denne bilen skal det også gjøres en del nytt, da et års erfaring med Porschen har bringet opp noen nye tanker om forbedring. Igjen blir driftssikkerhet et tema for meg, for hvis ikke bilen henger sammen, så kommer en ikke i mål. På alle mine biler som brukes i disse konkurransene bruker jeg meget god elektronikk. Dette viser seg gang på gang å lønne seg, da de tåler det de blir utsatt for, og bilen kommer seg til målstreken uten nevneverdige problemer hver gang. På denne bilen blir det brukt Futaba S9252 som styreservo, spektrum SR3100 mottaker, og mest sannsynlig Mtroniks Viper ECO20.
Når det gjelder belysning, så blir det av den enklere typen på denne bilen. Det er ingen tvil om at lys hjelper førerene å holde kontroll på bilen, da vi får en ekstra indikasjon på retningen til bilen. Det er rett og slett dumt å ikke montere lys. Jeg går for enkle (muligens doble) frontlys, og enkle baklys.
Og på samme måte som med tamiyarally, så gleder jeg meg fælt til neste års konkurranse. Blir veldig spennende å se hvilke doninger resten av deltakerene stiller opp med