Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 10:56 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Dere andre med TB-02, hva sier dere?
InnleggSkrevet: Fre Des 07, 2007 1:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jessjess, jeg lurte litt på en ting angående TB'en.. Jeg har kun kjørt min i hallen sist gang, men jeg kan se at de øverste bærearmene fremme kommer borti innerkanten av felgene fremme. Jeg kjører ikke med de orginale felgene som kom med bilen. Jeg prøvde med noen andre Tamiyafelger fra en TT01 og de også tok borti. Jeg byttet så over til de orginale felgene og såg at de ikke tok borti!

Hva er dette for noe tull, skal ikke ting vere noenlunde standard her i gården? :P Jeg lurer også på om dere andre også fikk med sånne spacers til å ha mellom hex'en og felgen fremme... Jeg la fort merke til at hexen/hjuladapterene på denne var tynnere enn vanlig... Tror desse er 4mm tykke, mens det vanlige er 6mm.


Noen bilder:


Bilde

Bilde

Ikke så lett å se "slitasjen", er jo ikke store greiene, men dette er jo bare fra en kjøring. En ser i alle fall en sort ring rundt felgen på innsiden.


Bilde

Får slenge ved et bilde av TB-02D'en. Litt mer carbon så blir det bra.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 07, 2007 1:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Foran på TB-02 skal det være 1 spacer på hver side. Tror den originale er rød og 1mm tykk. Uten denne tror jeg at det meste tar borti. Men har også opplevd på noen felger med forskjellige offsets at jeg må sette spacer både foran og bak. Tamiya har egne sett for dette, pakker med 4 stk 1mm og 4 stk 0.5mm spacere.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 07, 2007 1:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ok.. litt rart å ha spacer fremme men ikke bak da.... Jeg har satt på 6mm hex rundt hele, slik at vanlige felger passer på. Da blir det vel samme bredde eller mer som med de 4mm hjuladapterene og spacer.. Men de felgene jeg har satt på tar borti likevel... Vet ikke om du skjønner hva jeg mener nå, men de nye felgene har kortere "feste" inne i felgen enn det de fleste andre 1:10 felgene jeg har. Men de hvite jeg har nå har akkurat samme feste som de orginale.

Virker rett og slett som det må vere litt ofsett på felgene da? Jeg plukker sikkert med meg noen sånne spacers en gang i butikken :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 07, 2007 2:52 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Litt bilder gjør alt så mye lettere å forstå/forklare :P


Her ser man forskjellen på dei som følger med(t.v.) og dei som eg har på no(t.h.).
Bilde


Her ser vi at de blir like tykke med spaceren på den orginale.
Bilde


Her ser vi at den orginale adapteren forsvinner inni felgen fra en TT01 uten spaceren på.
Bilde


Her er orginalfelgen. Her ser dere at adapteren passer bedre, men man skal likevel bruke adapter fremme.
Bilde


Her er felgene jeg brukte som skraper borti, samme små innfesting som de orginale felgene, men likevel skraper de.
Bilde





Konklusjon:

Bruk noen andre adaptere av vanlig størrelse så slipper man å dille med spacere... Men skal du ha felg må du vite at den passer, vist ikke tar den borti både med og uten adapter.. Både med lite og stort innvendig feste.


Hvorfor skal de lage det så kronglete? Jeg liker at ting funker som det er jeg! Plugandplay! Greitnok, nå har jeg brukt noen andre felger enn de som fulgte med men jeg trodde da det var standardisert innenfor tamiya sine egne biler i det minste. Synes også det er litt sånn teit at man må skjære av servoen for at den skal passe i denne bilen, for å dra inn en annen ting. Skal jeg oppgradere til en bedre servo nå så har jeg plutselig en servo som er halveis ubrukelig på grunn av avskjærte fester... Ikke noe stort problem egentlig, duger sikkert uten ene festet, men det er liksom litt prinsipp.

Nei, nå skal jeg legge meg, konklusjon på konklusjonen blir vel at "det enkle, altså det aller enkleste, er ofte det beste" Go TT01!! :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 11:27 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Det er jo halve moroa å måtte forske litt, prøve og feile.. Hadde sikkert ikke vært like gøy alltid hvis det var bare å lade og kjøre...
Men at en felg subber borti opphenget, er jo helt normalt.. Iallefall i min verden..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 2:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Joda, jeg er med på den.. Greit å finne løsningen på ting, men liker ikke å måtte prøve å finne løsningen på ting som burde funke. "Airbagen funket ikke denne gangen, hmm, jeg får vel prøve litt å se om jeg kan trikse til noe, så kanskje den funker neste gang :)"

Jeg har bestilt meg noen felger nå med 2mm ofset som jeg skal prøve. Får ikke på hjulmutteren om jeg tar på flere spacere. Men det kan jo hende det er slik at bilen bare trenger noen felger med litt ofsett.. Er det slik det henger sammen så er det jo greit, men vist det er slik at det blir helt tilfeldig om noen felger jeg kjøper fra tamiya passer, så blir det litt for dumt :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 2:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Din også subber borti ja? Jeg merket ingenting i hallen på bilen da, men det var jo første gangen jeg kjørte så jeg var jo ikke kjent med bilen. Har det spist mye av opphenget ditt? Jeg er bare litt skeptisk til at det har gnikket så mye på det kuleleddet etter en dag i hallen.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 4:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg tenkte mest på 1:1 bilen min. TB02'en er jo helt perfekt.. Bortsett fra et par, kanskje 5 -10 tinge som må fikses..

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 5:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, lowrider volvo på gang? Jaja, hvilke felger, spacere og hjuladaptere du bruker på TB'en?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 03, 2008 3:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hadde skrive et langt foredrag her, men det forsvant i lause lufta når jeg trykte OK :P :evil:

Kortversjonen:

Tamiya 2mm ofset felger, passer utmerket, rikelig klaring med 4mm wheelhubs og uten rød spacer...
Fått litt annet stasj av blå alu og oppgraderinger nå også, klar for hallen?

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 03, 2008 11:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, kjøpt deg Limited Edition fjærsett? Milky white og greier? :D

Bilen ser fet ut den. Skal bli artig å kjøre med deg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jan 03, 2008 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jada, duger jo ikke med soft-fjærer slik som følger med bilen... :P Eller, det funka jo fint, regner med det hjelper mye med stabstag. Nå kan jeg uansett eksperimentere litt. Men jeg skulle vel uansett kanskje hatt et sett til :P Siden det bare er to av hver hardhet i dette settet....

Blir uansett spennende å se hvordan bilen blir nå med litt oppgraderinger... Har du den carbonavstiveren på undersiden av bilen du?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jan 04, 2008 2:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bruker avstiveren under ja. Sammen med stabstag må jeg si at jeg merket en del på bilen. Den ble mye mer "tight" og responsiv. Jeg har den egentlig slik jeg vil ha den nå, men må teste litt mer på camber og toe. Dekk skal også testes litt. Det er en spennende bil på kort bane :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jan 04, 2008 2:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja jeg tror faktisk jeg vil bruke denne bilen til å prøve ut litt forskjellige oppsett.. Nå har jeg det svakt i bakhodet hvordan bilen var sist jeg kjørte.. Har satt på de stiveste stabstagene litt for å få blå farge, men vist det blir for stivt merker jeg vel det i form av understyring? Får prøve å lære meg litt mer teknisk med Tb-02, og så får jeg bruke TT01 som jeg har puttet litt sprekere motor for utekjøring og herjing ;) Kommer såklart til å ta med TT01 for å se om jeg klarer banen noenlunde bra med sprekere motor også!

Nå får jeg bare krysse fingrene for at jeg kommer meg på neste treff.. Vist ikke skal jeg heller klare meg til neste ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC