sier hmmm jeg også.....
Kan aldri tenke meg at gyroeffekten av akslene er noe å snakke om. Men jeg er iallefall sikker på at reimdrift gir en annen kjørefølelse. "smooth" liksom
Og en har jo mer justeringsmuligheter på reimene med tanke på konkurranseoppsett. Du kan vel ikke justere noe forhold mellom framdiff og bakdiff når en har en solid midtaksel
Det at bilen går lettere rundt til en side enn en annen side kan vel ha med camber og slike innstillinger å gjøre. Er det en halv grad forskjell, så kan det være nok til å gi forskjell på hvordan bilen reagerer. Og du har vel neppe tyngdepunktet så bra at bilen går likt begge veier? Batteripakker har jo forskjellige vekttall, og plassering av slikt har vel mye å si på hvordan bilen oppfører seg?
Du kan jo prøve å holde et kulelager med en aksel i, og snurr på akselen når en vrir på lageret. Da får du et inntrykk av gyroeffekten, som sannsynligvis ikke er noe å snakke om før det blir snakk om litt "masse i bevegelse". Til sammenligning så kan du holde på hver side av et løst sykkelhjul når det snurrer, og så prøve å vri på det.