djupevik skrev:
Jeg vet i alle fall at den sklir ut om du tar ut bakdiffen... Men hvis du fjerner frontdiffen har du fremdeles en aksel som henger 20cm "fritt". Tror ikke vibrasjonene i den er helt ideelle.
Tilbake til temaet da. Endurance er egentlig ganske interessant det. Krever at ting holder, og ikke bare går fort og brutalt en kort stund. Men disse F-.... chassiene, er de ikke utrolig følsomme for ujevnt underlag? Tipper det ikke blir noe bedre med svære pøler i veien
Men må jo være artig da, forske litt på hvilke dekkmønster som egner seg best. Preppe vitale komponenter som mottaker og regulator så godt man kan osv.
Det er mange forskjellige ting man ønsker å prøve, men det blir liksom ikke så lett å få til når det er 1 og 2 som har egnet utstyr. Har jo diskutert både vintage, scale og rally -kjøringer hittil
Det stemmer nok det ja. Akselen ligger opplagret i et drev mot diffen foran, og da går det nok ikke bra å fjerne mellomakselen.
Jeg kjørte en del med F103GT tidligere, og syntes den funker bra. Meget "smooth" bil, men er litt følsom for underlaget ja. Men jeg synes andre biler spretter mye rundt også, og en kan jo gjøre enkelte ting for å minske problemene. Jeg kjørte mest på gamle Lidl og på parkeringa ved flyplassen.
Jeg husker fra "gamle dager" med Tamiya at det ble kjørt mange løp i regnvær. Jeg likte konseptet, for deltakerene kunne bli overrasket av regnvær, og da gjaldt det å ta sine forhåndsregler. Løpene ble ikke stoppet, og derfor ble bilene satt på prøve. Har sett mange fete bilder av forskjellige biler som kjører på godt våte baner, og vannsøyla står rett til værs. Ganske tøft, og her var det ikke bare fart som gjaldt. Men jeg husker ikke hvilke regler som gjelder, hvilke batterier og motorer som er godkjent og lignende.