Da fikk Jaguaren sin første test med ny elektronikk. Motorene var beregnet ut i fra angitt turtall på gamle motorer opp mot de spesiallagede propellene. Det viste seg å være en grov feilberegning. På 50% throttle gikk båten fint i noen lunde skala hastighet, men på 100% tror jeg den kunne konkurert med Arowanaen min hvertfall. Bassenget ble plutselig veldig lite når jeg gav på! Fikk også stempel som årets fartsbølle. Ikke min feil at alle andre tøffer rundt i treige baljer!

Regulatorene fungerte fint og holdt seg på maks 30 grader. Motorene nådde 50 grader på det meste. Akseptabelt, men kommer til å se på om kjølingen kan utvides til å dekke motorfestene hvertfall. Ikke så lett å få god kjøling på outrunner motorer. Ellers har regulatorene dobbel tap revers som gjør det vanskelig å bruke til fornuftig navigering. Må se meg om etter andre regulatorer senere. Siden dette er billig elektronikk er det litt lettere å eksperimentere. Godt mulig jeg kommer til å se etter motorer med mindre kv av samme type som jeg har nå for å roe ned båten uten å måtte sette begrensning på utslag. Revers var litt slapp også når man skal kjøre motorene mot hverandre. Ønsker at båten skal danse rundt når jeg driver navigering, og det gjorde den ikke i dag. Mulig jeg skal se på OS eller Graupner regulatorer. De har dønn likt design som de dyrere Robbe regulatorene, og Graupner sine blir hvertfall produsert med tanke på skalabåter.
Fikk litt ekstra gnist til å bli ferdig med båten nå, så neste steg blir å få malt skroget ferdig slik at det kun er smådetaljene som gjenstår. Er ikke så fryktelig mye detaljer som mangler. Tenker en stol eller benk til fører på flybridge, sittegruppe på samme sted, gjøre ferdig lys, og se om det skal på noen småting på dekket slik at det ikke blir så nakent. Mangler også vinduer i skroget, en jobb jeg ikke ser fram til da tilkomsten er elendig på noen av dem. Kan heller ikke startes på før skroget er malt. Største jobben er nå uansett malingen.
Og dagens bilder av båten på vannet: