Klar for vannet! Eller, jeg har hvertfall framdrift

Strømsatte motorene for første gang nå nettopp, og de oppførte seg prikkfritt under test på land. Har ikke testet baugpropell da jeg ikke har loddet på ledninger på dette batteriet ennå, men alt er koblet og klart. Om været tillater skal båten på vannet snarest mulig for jomfruturen.
Ellers holder jeg på med noen detaljer som må være på før lakkeringen begynner. Jeg skal ha topp og anker lanterne, navigasjonslys og akterlanterne. Topp og akter må det lages fester til. Laget et lite lystre på toppen av en 5 mm messingstump og noe plastik. Dette blir nok et salig dill å få loddet på etter lakkeringen, men satser på at jeg får det som jeg vil. Messingen er loddet på negativ ledning, og to positive ledninger er trukket inne i røret. Akterlanterna skal jeg ha bak på overbygget tenker jeg, og her må jeg kutte ut og lage til en egen lykt. Det blir en av de neste jobbene etter jeg har funnet ut hvordan jeg vil at den skal se ut. Navigasjonslysene har jeg kjøpt ferdig, men bytter pærene til LED. Har borret hullene LEDene skal stå i slik at alt er klart etter lakkering. Dekkslys bak er klare til montering, og jeg må se om det er andre eksterne lys jeg ønsker å putte på. Det er ikke mye plass egentlig siden det er lite overbygg som går over dekket. Det blir nok mer lys når jeg begynner på innredningen helt til slutt.