Jeg har nå bestilt første båt til min datter Sara, og denne ble bestemt i samråd med madammen. Hun er snart 4 år, og da er det på tide med å utvide rc-garasjen hennes
Valget falt på Robbe sin Katja, denne er enkel og rimelig, og Sara likte den veldig godt blant noen andre alternativer. Den skal utstyres med en motor som gir passelig fart, vanntett esc fra mtroniks, og bruke standard 7.2v 4200mah nimh batteripakke. Enkelt lysopplegg skal også monteres. Det viktigste av alt er fargen, den var Sara rimelig bestemt på. Siden hun er en liten prinsesse, så var altså Rosa eneste alternativ. Det var også obligatorisk med en liten dukke-prinsesse som må plasseres i båten. Hun vet tydeligvis hva hun vil ha
Når det gjelder fjernkontroll, så er foreløpig valg en 2-kanals AM stikkeradio, da det er enklere for små hender å operere stikkeradio enn rattradio.
Bilder fra bygging kommer her når jeg får kommet igang, men her er et bilde av båten:
(guttungen skal også få en identisk båt med visse variasjoner, den kommer litt senere)
Robbe Katja.jpg [ 25.75 KiB | Vist 12596 ganger ]