Ny sparkel er på plass, og idag fikk jeg lagt et lag inni rortunnellene. Forrige kveld la jeg et lag på utsiden, og det gav et passelig bra resultat etter pussing. Jeg føler det er litt viktig at dette ikke er helt perfekt heller, for slike fartøy skal være litt rå i strukturen. Det hadde vært noe annet hvis det hadde vært en lekker cruiser eller noe i den dur.
Jeg har også fått pusset ferdig rundt baugpropellen, og tror nok at dette skal bli bra. Imorgen satser jeg på å planlegge litt struktur av ledningsnett, i første omgang til motorer og fartsregulatorer. Da skal det loddes litt slik at det groveste er gjort.
Jeg har også lyst til å bli ferdig med områdene rundt ror og aksel på utsiden av skroget, det er litt drit å måtte ta opp igjen slike parti senere, da det er litt jobb med å demontere ror og aksel. Har lyst til å få dette bra fra starten, men det innebærer en god del filing, pussing og sparkling. Ingen problem med dette, bortsett fra at det er veldig små områder det gjelder, og da blir finarbeidet mer tidkrevende.
Etter dette så skal rorservo monteres, og da er båten veldig nærme sin første prøvetur