Etter å ha vasket og renset litt har jeg funnet ut at malingsjobben definitivt ikke er den originale, og at den er rimelig dårlig. Rennende maling noen steder, ikke skikkelig pusset sparkel et par plasser, dårlig maskering langs hele vannlinjen, støv og hår i malingen. Blir nok et nytt strøk maling og lakk her ja. Har gått over og skrapet vekk klumper med lim, trimmet til et par plast kutt som var hakkete, og fjernet støv og klumper i malingen med et knivblad. En rask puss med litt fint sandpapir så er den klar for maling. Må bare finne rette fargene og gjøre maskeringen skikkelig denne gangen. Usikker på om jeg finner denne malingen på spray da grønnfargene mest sannsynlig ikke er helt vanlige i dag. Men penslet maling gjør ikke noe, passer inn i stilen for hvordan det ville vert når denne ble bygget.
Det meste av beslag er borte, men skal se om jeg enten kan finne tak i originalt, eller lignende stil. Litt lys må det også monteres. Styrbord og barbord lys er det originalt, samt en lyskaster på toppen, men usikker på om de fungerer. Er også laget til et lys inne i styrehuset. Skal kikke litt på hvordan jeg vil ha lyssettingen. Mulig jeg lager til fullstendig kabinlysoppsett. Lys i motrorrommet som jeg så det var laget til i et par andre tråder var jo og en god idé så kommer mest sannsynlig til å sette inn dette også. Nye rekkverk må også fabrikeres.
Kikket litt rundt etter motor nr 2, men har ikke sett den ennå. Ser ny motor av samme type koster 120 pund, så det var jo litt drøyt. Ender mest sannsynlig opp med å bytte motorer i lag med resten av elektronikken. Spørs om vi må ha oss en motorprat en dag King Hauler. Holder også på å sjekke opp i om jeg kan få tak i Futaba F-14 Navy dobbel gasspinnen til gamle FC-18 radioen, og å skaffe nytt batteri til den. Håper å kunne bruke den til slike båter. Har to andre cabincruiser/yachter liggende også som skulle vert satt i stand. Den ene trenger egentlig bare nye batterier og regulatorer samt maling, mens den andre bare er delvis montert.
Kommer til å ta noen timer og kroner å få den på vannet, men det får bli et langtidsprosjekt. Begynner med å få eksteriøret i stand siden det ikke vil koste så alt for mye, og da gjør den seg fint på utstilling