Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 7:37 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 150 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 1:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja ikke langt unna :P Fikk pusset ned det verste i natt også. Må ha tak i noe spritbeis for å få satt litt struktur i treverket.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 5:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Meget fint byggesett. Jeg er ingen båtdude, men skal si det gir mersmak å se fremgangen på bilder. Kan være fordi jeg ikke har tatt i noe radiostyrt på flere måneder.

Hadde jeg satt med andre kort hadde jeg hevet meg med 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 5:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vet ikke om jeg vil klassifisere det som et byggesett slik jeg hadde det egentlig. Hadde skrog og overbygg, men resten var stort sett borte. Har måtte kjøpe alt annet til det, så det har vert litt mer styr enn jeg ønsket. Men det gir jo større frihet i byggingen også. Neste gang blir det definitivt et ferdig byggesett med alle detaljer og tegninger slik at jeg kan bygge litt mer effektivt.

Det fine med skalabåter over speedbåt og biler er jo at det er så mye større rom for detaljer og egenart. En bil bygger man på noen timer, men her snakker vi minst uker for de som er mest erfarne. Noen bruker jo år :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ble jævla tøft med dekksplank, helt utrolig hva litt struktur kan gjøre...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Fre Apr 06, 2012 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Såg meget bra ut :) ser ikkje fram til å skulle begynne å legge plank på dekket på atlantis :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 5:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var denne testet med Lipo i steden for blybatteri, og den totale effekten av lavere vekt og litt mer guffe gav litt mer fart, men fortsatt ikke nok. Jeg avventer til jeg får de nye propellene fra Prop Shop før jeg gjør noe mer på den fronten, men jeg tror nok at det må inn et par litt sprekere motorer før jeg blir fornøyd. Kanskje noen Robbe 755.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Var foresten litt betenkt for kjøretid med Lipo, men etter å ha holdt på en stund i dag var det fortsatt ca 4,1 V igjen på alle cellene, så jeg får nok ganske grei kjøretid ut av dette, selv om jeg nok hadde hatt enda mer å gå på med blybatteriene.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 08, 2012 1:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Begynte å tenke på en annen løsning for fartsproblemet, ett som vil løse to ting på en gang og ikke koste en krone. Pegasus sine motorer er for sterke for den båten, og så vidt jeg husker er de rundt 15000 RPM mot 11-12000 RPM på de som står i Jaguaren nå. Må se litt på hvor vanskelig det vil være å bytte om på motorfestene, for de må følge med pga veldig forskjellig motorstørrelse, men dette kan kanskje være det jeg trenger for å få båten skikkelig opp i plan.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 08, 2012 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det høres ut som en fornuftig plan. Hvis omdreiningstallene stemmer, så høres det iallefall ut som at det vil gjøre susen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 08, 2012 1:33 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det er det som er så usikkert. Motorene er ikke merket med annet enn produsent som er Bühler, men de produserer ikke spesifikt RC motorer lenger ser det ut til. Fant heller ikke noe som lignet på min på hjemmesiden deres. Så det blir bare etter husken fra når jeg kjøpte den. Men når den greier å nesten få Pegasus til å plane med mer vekt så bør det være håp.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 08, 2012 7:25 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 200
Bosted: Florø / Sandane
Kanskje Robbe sine 700/13 motorer kunne vært passelig? Har to slike i San Diego'en, og dei har rikelig med krefter for den båten. Den går med 40mm 2-blad plast racingpropeller i surfacedrive. Var å testa den i går morgen, da var det heilt blikk på fjorden. Gikk rimelig greitt med 4 cell Lipo. Bruker Robbe 535 ESC. Var berre ca 5 min køyretid på 5000mAh....

_________________
Smooth on the surface - paddle like a devil underneath...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Søn Apr 08, 2012 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
4S blir for mye akkurat nå, da må jeg til med nye regulatorer også. Har vert inne på tanken å bytte til noen 1200 kV Roxxy motorer og kjøre dem på 3S, men nå holder jeg på å lime inn motorene fra Pegasus, så får vi se hvordan det går.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
To ting som sto på planen i dag, få byttet over motorene fra Pegasus til Jaguar, og få på plass rørene til ankerkjetting slik at jeg kunne få på plass hele dekket slik at alt er klart til å legge plank. Motorene begynte jeg på i går natt. Motorfestene var limt fast i begge båtene, så det tok litt tid å frese og brekke dem løs. Monteringen var også tricky siden disse motorene har mindre akslinger, så da måtte jeg bruke de røde koblingene som er på bildet under. Disse er mer følsomme for vibrasjon enn gummikoblingene jeg bruke med de andre motorene, så det ble mye mer fikling for å få ting på plass. Endte opp med å legge en plate under hver motor og så limte jeg det fast mens jeg kjørte motorene for å stille dem inn etter minst mulig vibrasjon.

Ankerkjetting rørene er laget av to oppkuttede penner. Det fine med disse var at de ble litt smalere på toppen, så det blir ikke så store gapende hull i dekket. Topphullene skal også tilpasses når jeg legger deksplanken, så det burde bli fint og innen skala når det er ferdig.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 3:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk begynt på dekkplankene. På øvre dekk gikk jeg for et kaotisk type mønster mtp skjøtene, men på hoveddekket skal jeg ha et fastsatt mønster. På baugen blir dette i form av en pil, og så skal jeg følge opp med litt andre ting langs sidene og på akterdekket. Må bare passe på at plankene ikke blir unormalt lange i forhold til skala, men så langt går det greit. Ankervinsj hullene er på plass, men har ikke festet rør på bakhullene som skal gå ned til vinsjen.

Men nå er jeg gått tom for lim, så resten får vente til tirsdag. Har også begynt å maskere vannlinjen, men også her gikk jeg tom for tape...

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas: Byggetråd - Jaguar C-66
InnleggSkrevet: Man Apr 09, 2012 2:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser veldig bra ut dette Thomas. Blir spennende å se resultatene av ferdig planking :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 150 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC