Nope, ingen målinger for det er kun innkjøring og innstillinger som prøves ut foreløpig.
Nåvel, i dag formiddag var det sinnsykt bra forhold på Storevannet så jeg forsøkte meg igjen. Denne gangen holdt koplingen og jeg fikk kjørt en god del. Fikk testet to forskjellige eksossystemer og forskjellig propellhøyde. Fant etterhvert tonen på båt og motor og ga den så mye 60% som den orket å svelge unna

Akkurat da jeg hadde det som artigst og båten mer eller mindre fløy bortetter vannet mens motoren skreik smalt det plutselig

og motoren bråstoppet og båten tok et hopp opp i luften og landet på rygg

Jeg har hørt den lyden noen ganger før

og var rimelig sikker på at det var enten råden eller veiva som røyk

Vel hjemme med motoren i biter så viste det seg at det var den tappen på veiva som går inn i råden som var knekt. Den tappen er hul fordi en liten tapp fra snorstarteren går inn i den for å dra rundt veiva. Dårlig løsning som svekker veiva mye

Muligens er samme motor uten snorstart massiv i dette området og mer solid?
Siden Octura M445 tyner mer turtall ut av motoren enn den har godt av så blir det nok å prøve noen tyngre propeller neste gang STS .28`n blir brukt
Mens jeg venter på ny veiv så hesjet jeg inn en Sirio .27 race buggymotor som skal få prøve seg. Italienerne er ikke kjent for å lage dårlige rc-motorer og jeg vet at denne veiva er massiv på det kritiske punktet så denne skal jeg dra ut det den klarer

Her blir det kun luftkjøling, men toppen stikker langt opp over skroget så den får egentlig bedre kjøling her enn i en buggy
Gleder meg til neste gang jeg har tid og vannet er flatt