I helga hadde vi begge Mysticene på vannet i lag for første gang! Forøvrig første gang faderns Mystic har vert på vannet i det hele tatt. Denne gang var det i saltvannet i Bremanger, noe som var en ny opplevelse. Lørdag var det litt for mye sjø, så begge båtene fikk seg en tur opp ned. God taping gjorde at det ikke kom noe vann inn. Jeg kjørte med m445 på søndag, så min båt var klart raskere og mer nervøs i bølgene, mens fadern sin faktisk ikke var så ille, den holdt seg heller litt tungt i vannet noe som hjalp godt på stabiliteten. På mandag hadde jeg original propell på for å ha likt oppsett på begge båtene. Eneste forskjellen var at jeg har justert på strut høyde og vinkel, noe som gav seg godt utslag i fart. Sjøen var nesten helt stille, så vi fikk mange fine dragrace langs kaia, og jeg drog i fra hver gang. Vi kjørte litt åttetall rundt noen bøyer også, og her var det mye jevnere. Sporvalg og gode svinger teller mye mer enn litt høyere toppfart, så det var jevnt flere ganger. En litt for krapp sving som gjorde at fadern sin båt gjorde et lite sidelengs hopp og mistet mye fart gjorde at han ikke greide å ta meg igjen, men det var veldig morro å kjøre på denne måten. Men ser det må litt mer erfaring til for å se sporvalg og holde oversikt over hvor den andre båten er. Har en del mer respekt for de som kjører løp med massevis av båter side om side, jeg hadde ikke greid å holde oversikten.
_________________ Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt
|