Har jobbet litt mer med båten nå. Jeg hevet propellen ca 4mm (det var så langt det gikk) får se hva det utgjør og muligens senke den litt igjen hvis dette blir for mye. Jeg synes det er greit å etablere ytterpunktene raskt så vet jeg at optimalt stille er innenfor disse et sted. Jeg hevet også pickup`n ca 3-4mm, jeg skal se nøye etter om det kommer kjølevann (det er lett synlig) ut fra skrogsiden neste gang jeg kjører og gjør det ikke det så må den senkes litt.
Jeg fant frem baufila igjen og tok av 5mm til på lengden av roret, så nå har jeg kappet det ned med ca 10mm totalt. Styringen var knallbra i dag så jeg tipper det er safe med enda litt kortere ror, jo mindre som stikker nedi vannet og streker dess fortere vil det gå
Det kom en god del vann inn i båten, så jeg lurer på å delvis tette igjen de to store luftinntakene ved siden av cockpiten, jeg tror en del sprut og splasj finner veien inn der og det trengs ikke så enormt mye luft inn heller. Jeg har åpnet motoren for inspeksjon og den ser like blank og fin ut inni selv om den fikk en del tyn på slutten i dag. Det var en del vanndråper inni den og oppunder toppen. så den suger tydeligvis i seg en del av vannet som spruter inn. Jeg tror jeg skal forsøke med en velocitystack på 2-3cm på forgasseren. Det vil redusere fuelspray fra forgasseren inni båten, forbedre tomgang, og antagelig holde vannet borte fra innsuget, samt at det i mange tilfeller gir en effektøkning. Må finne meg et elektrikerrør på 15mm innvendig Ø
Nå mangler jeg bare en skikkelig propell for å få mest mulig hastighet.
Fan så gøy med nytt prosjekt
