Fikk kjørt ganske mye i dag utenfor Ewos og testet litt propeller, kom frem til en 3 blader (6717-3) som ga klart mest fart og gode sving-egenskaper. Dessverre så gikk speedgunen tom for batteri og viste bare tullball så målinger kommer neste gang. Eneste referansen til fart er Yalla sitt utbrudd: "fyyy fan, den må jo gå i 80-90 kmt" Har vitner på det utsagnet, he he he
Yalla sin båt fikk bra opp stimen også når han prøvde en annen av mine propeller. Den fikk vi målt en gang før måleren gikk tom og propellbyttet ga han kjappe 11 kmt mer enn forrige propell, målte han til 56 kmt i dag
Jeg fikk startvansker halv-veis i økta i dag og når jeg kom hjem fant jeg årsaken, defekt plugg. Min nye superplugg fra NGK holdt akkurat såvidt ut dagen i dag og ga null gnist når jeg sjekket hjemme, den billige kinapluggen som kom med båten gnistet som bare f.n og fyrte opp motoren umiddelbart. Lesson learned, ta med ekstra plugg for de kan visst ta kvelden etter kun kort tid om man er uheldig.
Supermuffleren min funket som bare det og det var kun bråkebøtta til Yalla vi hørte utpå der i dag, helt til muffleren min forsvant i dypet

Den var sikret til båten med strips i tillegg til slangeklemme som stupet den fast på utløpet til pipa, men som jeg fryktet så ble det akkurat varmt nok til at stripsene smeltet og klemma hold selvfølgelig ikke til tross for locktite og greier. Bestiller ny sporenstreks og den blir sikret med tynn wire til skroget så den ikke forsvinner hvis den løsner. Lyden av to båter som passerte oss uten dempere var ganske ubehagelig og jeg skjønner godt at folk kan finne på å klage på slik støy. Jeg og Yalla kommer nok til å kjøre med dempere heretter