Jeg og Yalla var på ST. vannet i dag i knallforhold. Han gikk rakrygget ned med den vrangforestilling at han ville vinne kappløpet siden han har dobbelt så stor motor som jeg, i tillegg til mindre og lettere båt
Vel... det ble raskt klart at jeg kjørte fletta av han, og for å gjøre en lang og for han frustrerende historie kort, så hadde han en bestepassering på 72 km/t og jeg fikk 83 km/t på radaren muuahahahahahahahaahahhaa
Dette var selvsagt meget hardt for han å akseptere og det var faktisk litt vondt å se på hvordan han sleit og kjempet med seg selv og båten i desperasjon for å få mer fart, jeg syntes oppriktig synd på han i dag. Gang på gang skrudde han seg bort på nåla og skyldte på at det var for store bølger

Jeg kom ut av tellingen etterhvert på hvor mange ganger han gikk rundt utpå der mens jeg brennte i vei på full gass uten å merke at det var bølger i det hele tatt

Jeg ga han selvsagt all støtte og hjelp jeg kunne, jeg sa ``Børre det er kun i motbakke det går oppover`` og ``når man er fullstendig knekt og er på bunnen kan det bare gå bedre`` `` ikke gi deg Børre, kjemp videre`` Ja, jeg sågar lånte han en propell siden han hadde flauset seg ut med altfor stor propell som ga meget dårlige kjøreegenskaper som førte til mye``buken opp``
Jeg er meget fornøyd med å øke fra tidligere 75 km/t til hele 83 km/t i en jafs. Nå skal det testes litt propeller siden jeg kun har kjørt på en og samme til nå, og en reinspikka racingpipe som ikke tar hensyn til støy skal testes. Den skal kun testes noen få turer og ikke brukes til vanlig. Jeg har faktisk tro på at jeg kan klare 90 km/t etterhvert som jeg får tunet inn båten mer
Jeg tror at Yalla med litt mer hjelp kan klare noe mer fart, men jeg må nok lære han litt om hydrodynamikk og oppsett av en båt, for hans gikk ikke bra i vannet og lå tungt nedpå og sugde seg fast. Jeg er ikke en som sparker en som ligger nede men heller rekker ut en hånd og hjelper, så noe mer fart tror jeg han kommer opp i etterhvert som jeg får lært han litt mer om dette komplekse temaet
Oppskriften akkurat nå er: Sirio Race .27 buggymotor, STS 0403 topdrag anlegg, Octura M445, 60% Rapicon og en hel del mods på båten