Dato/klokkeslett: Man Mai 13, 2024 7:34 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 6:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Etter en full demontering av båt og motor i går kveld for å sjekke om det er mulig å koble en bilmotor sammen med drivlinjen i båten fant jeg ut at det måtte litt spesialdeler til, disse er nå lokalisert på andre siden av kloden og bestillt sammen med en spesiell balanserer for båtpropeller slik at jeg får fintunet propellene mine 8)

Mye tyder på at når originalmotoren ikke orker å levere mer og alle triks er brukt opp, så blir det forsøkt med en blodsprek bilmotor i båten for å finne ut om det blir bra greier. Alle deler som trengs til kjølesystem og drivlinjen er på vei, samt startreim for bruk rett på svinghjulet sammen med en vanlig starter. Jeg hiver inn den velbrukte Siro 27`n og hvis dette virker lovende med hensyn til fart så blir det nok bestillt en ny Novarossi 28, Picco 28, Os 28 eller evnt en STS 30. Av disse motorene så er det STS som koster desidert minst og ifølge en som har kjørt det som finnes av motorer også den som varver høyest. De andre har mer moment og hk, men noe lavere turtall. Hva som vil funke best i båten blir ren gjetting siden det avhenger av hvor mye last det faktisk blir på motoren. Dersom motoren jobber lett og får strekke på beina vil nok STS`n gå fortest, men dersom det blir litt tyngre vil nok de sterkere gå bedre siden de da har krefter nok til å opprettholde et høyere turtall under last.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 7:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
blablabla, dette er bare gammelt nytt.Blant annet har "kingofSpeed" har nevnt bruk av STS .30 til båtbruk :shock: Men jeg går for en enda kvassere versjon :mrgreen: Speed=power

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 7:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Gammelt nytt sier du :?: Hvem er det som har eigd en STS 30 i ca 3 år da? 8) :wink: Har du noe som helst erfaring med den selv? Ikke det nei, bla bla bla :lol:


Dessuten så har jeg forkastet den allerede :twisted:

I tillegg så er absolutt alt som trengs for en vellykket konvertering av hvilken som helst bilmotor på vei hjem i min postkasse :D

Her ligger du veeeeeeldig langt etter, du klamrer deg kun til ting du leser på nettet og har ikke engang sett båten din enda, og langt mindre forsøkt noe som helst. Min er snart ferdig utforsket og klar for motor nr 2 8)

Du får fortsette å messe med dine teorier mens jeg utfører eksperimenter i praksis :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 7:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
blablabla, dette er bare gammelt nytt.Blant annet har "kingofSpeed" har nevnt bruk av STS .30 til båtbruk :shock: Men jeg går for en enda kvassere versjon :mrgreen: Speed=power




Ja, artig at du nevner denne utrolig kunnskapsrike personen som tydeligvis har enorm peiling på dette området og vi kan øse av hans kunnskaper. Jeg tillater meg å lime inn et par klipp fra Rcuniverse der vi ser hva han skriver om temaet, slik at vi andre slipper å finne ut alt dette selv:

Hello,
I'm going to buy a Vegas today, but should I go for the Duce (Tower Hobbies) or a V1 fron my LHS? The plan is to put in a bigger engine STS .28, STS .30, O.S .46 or similar. I want pure speed.

Suggestions?




Hehehheeehehhehhheehehehhe.......... :lol: Jeg stryker med av latter, ja her er det meste utforsket ja :lol: :lol: :roll:


Her er en til av denne mystiske fremmede som er en kapasitet på dette området:

I just need a little help for a good hull / rudder / fin setup. I can tune the engine, but I din't have experience with the MV.


Mulig jeg tolker det feil, men spør han ikke her om hjelp til å finne ut hvordan han skal sette opp båten?? :lol:


Nei, det er nok ikke vits å støtte seg for mye til hva denne karen skriver, jeg tror han bare er en teoretiker som egentlig ikke har forsøkt noe som helst av det han fabulerer om :wink: 8)



Hvem er så denne fyren? Kjenner DU han Yalla :?: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Etter en full demontering av båt og motor i går kveld for å sjekke om det er mulig å koble en bilmotor sammen med drivlinjen i båten fant jeg ut at det måtte litt spesialdeler til, disse er nå lokalisert på andre siden av kloden og bestillt

Hadde du bare spurt meg så kunne jeg fortalt deg at du må pelme den orginalkoblingen din :lol: Du har jo en monsteraksling (1/4"-24) men må bytte den ut. Jeg derimot får en søt liten kobling som forhåpentligvis passer rett på en bilmotor :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Når det gjelder den kunnskapen til KingofSpeed, så var disse spørsmåla bare for å sjekke kunnskapsnivået til dei andre som var på forumet. Ikke vits å bli lurt ut på dypt vann av noen "wannabees" :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Hadde du bare spurt meg så kunne jeg fortalt deg at du må pelme den orginalkoblingen din :lol: Du har jo en monsteraksling (1/4"-24) men må bytte den ut. Jeg derimot får en søt liten kobling som forhåpentligvis passer rett på en bilmotor :mrgreen:




Jeg ser at du skriver FORHÅPENTLIGVIS, nok en gang er du ute med kun tynne teorier :lol: Jeg derimot VET at min kobling passer, fordi jeg har FYSISK verifisert det ved faktiske forsøk 8) Det var ikke koblingen som var problemet, men selve svinghjulet :wink:

Altså ingen vits i å spørre deg siden du ikke vet hva du prater om :lol: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 10:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Tilbake til litt fakta igjen.
Jeg har nå fått på plass igjen originalpipa sammen med en kortere header for å måle om dette går fortere enn silent pipa, dersom det gjør det så er listen lagt høyere og jeg kan forkaste den bråkepipa og begynne jakten på samme fart UTEN bråket 8)

Blir spennende å måle hva dette utgjør :?

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Desperate krampetrekninger kaller jeg det :lol: :lol: Stoler du ikke engang på dine egne øyne? Du såg jo selv at den flatdisc pipa var myyyyye raskere! Kansje du bør fylle skroget med helium-gass for å øke oppdrifta? Det kan gi deg en knop ekstra :lol: :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Aug 24, 2009 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Så så, nå må du ikke glemme at da flatdisc pipa var på plass var header`n kappet ca 2 cm og det kan ha en god del å si. Som vanlig TESTER jeg dette istedenfor å dra slutninger ut ifra gjetting/teorier :wink:

Uansett så er det artigere å kjøre hver gang man har endret på noe og måle på resultatet, det er det man lærer av 8)


Jeg har brent Visakortet litt mer nettopp og nå blir det 2.4 ghz i båten siden standard radioen har begynnt å kødde, ikke mye, men akkurat nok til at den går i bosset :lol:


Nå lukter det snart svidd av kortet mitt, men det eneste jeg nå trenger er ei ny kanne med 45% så er det duket for fest :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 25, 2009 8:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
asmund wrote:
Sitat:
Hello, could somebody please recommend a flywheel that will fit the SG shaft of a 28 buggy engine?


Her ser vi hvem som har "spiss-kompetanse". Klarer ikke å finne et svinghjul til motor'n sin engang :lol: :lol: Og det er han vi skal stole på gjør god jobb en en dremel inne i en glowmotor :P :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 25, 2009 6:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
He he, jeg tør iallefall å spørre under mitt eget navn istedenfor et så ambisiøst psydonym som "Kingofspeed", og svinghjul for båt som passer på SG shaft er ikke det vanligste for å si det mildt 8) Ingen svarte jo, så det sier jo litt om hvor enkelt dette er å finne 8) Jeg klarte biffen selv og oppdaget samtidig et vell av annet snadder til fantasipriser :wink: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Tir Aug 25, 2009 10:22 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 25, 2009 6:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Og det er han vi skal stole på gjør god jobb en en dremel inne i en glowmotor :P :lol: :lol:




Tja, resultatet så langt er 0.3 miles bak "verdensrekord" med denne båten og motoren. Dette var i lummert fuktig vær med flatt vann og lekkasje på header`n, så jeg er nå rimelig fornøyd jeg 8)

Hva andre stoler på eller ikke er ikke jeg så veldig opptatt av :wink:

Muligens setter jeg en ny standard bare ved å bli kvitt den lange antenna som streker i luften når min nye 2.4 ankommer :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 25, 2009 10:14 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
Sitat:
He he, jeg tør iallefall å spørre

Helt ok, vi er her for å hjelpe :lol:

Let the race begin :P

_________________
KingofSpeed


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 25, 2009 10:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Racet har holdt på lenge :wink:

Dersom bilmotorinstallasjonen blir vellykket (det gjenstår å se om svinghjulet går klar av forgasseren, det vet jeg så fort alt stæsjet ankommer) så har jeg endelig bestemt meg for hvilken motor som skal kjøpes, det er en av de to som har bikket 2 hk i bremsebenk 8) og begge er Italienske :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC