Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 3:25 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Jul 30, 2009 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
??? hvem har sagt at dette er noe nytt da??? Det var kun ment som en liten opplysning som går spesifikk på denne motoren og type fuel, altså alu shim kontra kobbershim. Det er sikkert mange som ikke vet at det er greit å shimme toppen alt etter nitro innhold i fuelen. Det er ikke alt jeg skriver som er myntet kun på deg da vet du :wink: :lol: :lol:

Med den fuelen du opererte med så spillte det sikkert ingen rolle om der satt i shims eller ikke :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Jul 30, 2009 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Neste på listen nå er å begrense mengden vann som finner veien inn i båten. Dette skal jeg se litt på i morra når minsta sover middag.

Akkurat nå må jeg finne meg en Web-shop som kan sende meg en Octura M445 propell

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Jul 30, 2009 10:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Bare kom oppom, så kan jeg vise deg et knippe med 20 år gamle shims i ulike tykkelser for 7,5cc K&B outboard:



Ja, du har mye gammel ræl liggende, du burde åpne museum :lol: Jeg har en onkel som kjøpte seg flett ny boble i 1960, det var også fete saker dengang, men mye har skjedd siden :wink:
På tide å komme over denne eldgamle K&B`n og se seg om etter noe mer moderne :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Jul 30, 2009 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Neste på listen nå er å begrense mengden vann som finner veien inn i båten.


Mine erfaringer er at det kjem ganskje mykje vatn inn gjennom akselrøret.. Merka veldig stor forskjell på kor mykje vatn som kjem inn alt etter kor mykje eg smører akselen.. Mykje grease = lite vatn.. Men smører man får mykje går vel det kanskje igjen utover hastighet?

Men dette er som sagt mine erfaringer..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Jul 31, 2009 1:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Utrolig artig å følge denne tråden her. Jeg bestilte ny Thunder Cat til butikken igår, men er kanskje redd for at jeg må bestille enda et par til. Begynner å bli vanskelig å holde unna kjøpelysten selv.. :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Jul 31, 2009 10:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ja, jeg regner med at det kommer en del vann inn akslingrøret, men jeg har greaset akslingen ganske godt så det er ikke så mye mer jeg kan gjøre der. Overdrevent mye grease vil bremse rotasjonen til akslingen mye. Muligens heve motoren litt og dra hylsa lenger opp. Får ta en flytetest uten dekselet på og se om utgangen av hylsa er over vannlinja eller ikke. Jeg husker at jeg leste et eller annet om hvordan stoppe vann fra å komme inn der, må skumme gjennom ca 2500 poster om TC 31 på RCU for å snappe det opp igjen, vel vel det er jo helg snart og drittvær så jeg kommer vel igjennom det :lol:

Jeg vet om minst EN til som går og verker og har lyst på en slik.....

Just do it!! Så er racet igang igjen :wink: :lol: :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Sist endret av vector 250 den Fre Jul 31, 2009 4:29 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Jul 31, 2009 10:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er en stk Octura M445 propell i bronze samt en spesialpropell i carbonfiber på vei fra England 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Lør Aug 01, 2009 12:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Var en kjapp tur på vannet for å teste litt mer i dag før jeg skal i bryllup. Det er ikke mulig å få denne båten til å kavitere selv med propellen på det høyeste, og kjølevannet stod ut av siden selv om pickup`n er hevet en god del :D Da har jeg minsket det jeg kan på vannmotstand sammen med kapping av roret som også fungerer supert. Det ble litt mer futt med 45%`n også, så nå melder behovet seg for en liten GPS siden det er vanskelig å føle små hastighetsforskjeller fra gang til gang. Jeg har også lyst til å forsøke en annen pipe som jeg har på en 36 motor i speedflyet, den er litt for lang, men hvis jeg kapper av en cm på header`n i båten så går det akkurat. Hvis den gir mer power så er det fabelaktig, for den demper støy mye bedre enn den originale pipa. Her kommer GPS inn for fullt for å klare å måle forskjellene. (Ja, jeg vet at vi har diskutert GPS i fly tidligere :oops: , men i båt fungerer det 100% garantert :wink: )
Jeg måtte avbryte etter bare 1.5 tanker fuel, da røyk silikonen som holder pipa og header`n sammen.

Gleder meg til de nye propellene kommer siden jeg vet at det ikke er optimal propell som sitter på nå :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Lør Aug 01, 2009 6:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette høres jo fryktelig bra ut da :D

Har selv vurdert en GPS til slikt bruk, har sett at det finnes en liten sak som er fin å plassere og som gir de opplysningene en trenger, men jeg husker ikke hva den het. Du får gi beskjed om du finner en grei GPS til slikt bruk.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 02, 2009 10:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har sett et par videoa der man har brukt garmin sin "gekko"

Det er en liten og lett tur-gps som viser ruta man har gått, distanse, gjennomsnitthastighet og toppfart ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 02, 2009 5:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Har sett et par videoa der man har brukt garmin sin "gekko"

Det er en liten og lett tur-gps som viser ruta man har gått, distanse, gjennomsnitthastighet og toppfart ;)



Jeg vil ha pris på en slik. Vi skal samtidig ta en prat om 24" LCD med hdmi, og en dvd-spiller med hdmi :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 02, 2009 8:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hehe.. Den er grei :)

Du får minne meg på det når du komme på jobb i morra :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 02, 2009 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da har jeg mekket litt på båten igjen. Jeg ville prøve pipa fra speedflyet mitt som er omtrent samme size som båtpipa. For å få plass måtte jeg sage av header`n ca 1.5 cm, da gikk pipa fint inn. Dette er en flatdisc muffled pipe og vil gi mye lavere støy enn den åpne originale pipa. Hvis jeg er heldig får jeg samme power eller mer, who knows :?: Det må prøves, dersom det ikke blir vellykket så er det tilbake med originalen igjen og sammen med den noe kortere header`n så er det meget sannsynlig at jeg får mer krutt ut av motoren :idea: Det som er med tuned piper er at man får mer og mer power så lenge man korter inn på header`n (dette gjelder for høye turtall) Dersom man korter inn for mye blir det vanskelig å finne korrekt stille på nålen fordi motoren blir meget kilen på blandingen. Dette er grunnen for at jeg antar at ProBoat har lagt seg på en konservativ lengde på header`n slik at båten blir mest mulig brukervennlig og derfor burde det være rom for å kutte den inn litt for å dra ut enda litt mer av motoren. Så lenge råden holder så har man ikke presset ut nok, det er min filosofi :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 04, 2009 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Så har jeg bestillt to stk automatiske selvlensere, en til hver pongtong. Disse er i aluminium og har en ball inni som stenger for vannet fra utsiden, men slipper ut vann som er inni båten. Det ser også litt kult ut, har funnet en som la ut bilder på RCU av dette på sin TC 31 og bestillte samme type :D Det ble også plukket med en heavy duty flex aksling og enda en Octura M445 propell med drivedog, så har jeg komplett sett dersom akslingen skulle ryke og forsvinne med alt som er festet på den.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Aug 04, 2009 12:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Så har jeg bestillt to stk automatiske selvlensere, en til hver pongtong. Disse er i aluminium og har en ball inni som stenger for vannet fra utsiden, men slipper ut vann som er inni båten. Det ser også litt kult ut, har funnet en som la ut bilder på RCU av dette på sin TC 31 og bestillte samme type :D Det ble også plukket med en heavy duty flex aksling og enda en Octura M445 propell med drivedog, så har jeg komplett sett dersom akslingen skulle ryke og forsvinne med alt som er festet på den.


Har du en link til det lensesystemet? Kunne kanskje vært greit å prøve i BJ 55, for det blir en del vatn inni den, og merka det veldig godt på styreegenskapane bare etter 10-15 min kjøring..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC