Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 5:52 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 12:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Er veldig fornøyd med målinga av BJ55 i dag.. Var vel oppe i 36mph på det meste.. Og det med en propell heilt stock med en del eiring på :P

Sliping og ballansering av denne i tillegg til litt modifikasjoner så bør det vel kanskje nærme seg 40mph på denne også :D
Vart litt gira når eg endelig fikk ei måling på kor bra den faktisk går..

Og TC31 flyr jo omtrent over vatnet.. Er ikkje mykje anna enn propellen som er i vatnet på full speed.. Kunne vært artig å hatt med Kurt-Inge så vi fikk sett korleis det ser ut i slow-motion.. Såg Timewarp på Discovery i kveld, og det er fascinerande å sjå alle detaljane man ikkje får med seg med det blotte auget :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 6:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Håvard skrev:
Og TC31 flyr jo omtrent over vatnet.. Er ikkje mykje anna enn propellen som er i vatnet på full speed.. Kunne vært artig å hatt med Kurt-Inge så vi fikk sett korleis det ser ut i slow-motion..


Jaaa! :D :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 6:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg kan fikse litt på propellen din hvis du vil :?: Jeg liker å pusle med denslags når det er drittvær ute :D

Jeg tror også at du får mer fart med en større propell fordi du hadde ganske kontant aks og var oppe i max fart veldig kjappt, derfor tror jeg at du kan godt ha et nr større propell.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 6:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg kan fikse litt på propellen din hvis du vil :?: Jeg liker å pusle med denslags når det er drittvær ute :D

Det er nok ikke lurt å gi vekk propellen til en konkurent :lol: Vector vil nok bare skamslipe den for å få seg et forsprang. Selvfølgelig vi han kalle den "modified" :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 7:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
vector 250 skrev:
Jeg kan fikse litt på propellen din hvis du vil :?: Jeg liker å pusle med denslags når det er drittvær ute :D

Jeg tror også at du får mer fart med en større propell fordi du hadde ganske kontant aks og var oppe i max fart veldig kjappt, derfor tror jeg at du kan godt ha et nr større propell.


Gjerne det.. Har ikkje akkurat så mykje peiling på korleis sånt bør gjørast for å hente mest mulig effekt ut av propellen :P
yallaair skrev:
Sitat:
Jeg kan fikse litt på propellen din hvis du vil :?: Jeg liker å pusle med denslags når det er drittvær ute :D

Det er nok ikke lurt å gi vekk propellen til en konkurent :lol: Vector vil nok bare skamslipe den for å få seg et forsprang. Selvfølgelig vi han kalle den "modified" :lol: :lol:


Ser nok ikkje på Vector som konkurrent slik som du gjør :P
Har uansett ikkje noko særlig tru på at min kan oppnå den slags hastighet.. Første mål får bli 40mph, så får vi heller bare ta det derfra :P

Et forsprang har han uansett, og så er det jo faktisk snakk om bensin kontra nitro, så det kan vel ikkje heilt sammenliknast heller? :mrgreen:

Men det blir spennande å se kriginga dokkes framover :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 10:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Ser nok ikkje på Vector som konkurrent slik som du gjør :P

Jeg uttalte meg kansje litt feil her, vector og den TC31 blir egentlig ikke noe utfording for min MV-18. "konkuranse-momentet" blekner når jeg får trimmet inn skuta mi 8) For vector sin del blir det omtrent som å stille med en lada på dragrace :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tor Aug 27, 2009 11:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Store ord og null handling som vanlig :roll: Du har skapt deg stor fallhøyde nå, du har mange teorier som fremdeles gjenstår å bevise 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 12:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då var originalpropellen til BJ55 levert til en overhaling.. Blir artig å sjå kor mykje en velstelt propell faktisk har å sei for toppfarten :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 12:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
For vector sin del blir det omtrent som å stille med en lada på dragrace :lol:


En lada på dragrace hadde nok ikke gjort det så dårlig. Jeg har sett verre biler der.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 3:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Store ord og null handling som vanlig :roll: Du har skapt deg stor fallhøyde nå, du har mange teorier som fremdeles gjenstår å bevise 8)

Ja nå gleder jeg med til å komme hjem for å kjøre inn motor'n og optimalisere balja :D Vector, hvilke italjenere er det du har vurdert i skuta di? Noe på gang der eller? Det er jo nesten juks å bytte til annen motor :lol: Gjør du det, kan jeg love deg at den usle .18-motorn i min MV-18 får et kort liv :twisted: Da kommer noe hmmm.... grommere.. :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 5:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
He he he, jeg har vurdert å fyre av knappen på en Picco P3 .28. Det er den nest råeste motoren som har vært testet i X-dyno, kun Novarossi .28 har slått den såvidt.
Jeg skal først foreta en prøveinstallasjon av min Sirio .27 for å se hvordan det funker før jeg evnt. brenner av en del kroner på ny motor. Jeg blir nødt til å kappe av fremste del av veiva, så motoren kan ikke brukes i bil senere, derfor trenger jeg å være rimelig sikker på at dette blir bedre enn originalen før jeg utfører det, ellers sitter jeg der med en splett ny motor som ikke kan brukes til noe

Nå er jeg egentlig dritfornøyd med originalmotoren og jeg er rimelig sikker på at jeg skal klare å lukte på 50 miles med litt mer småjusteringer og bedre fuel og rufsete vann. Da er det neimen ikke sikkert at en ny motor har så mye for seg likevel, får se hva det blir til.

Når er du på land igjen da?

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Fre Aug 28, 2009 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
I'll be back 03.09. Da håper jeg at balja et på plass. Så blir det å demontere motor, slipe alle deler innvendig, finmåle og rekne litt på header-lengde, slipe ror og finne, rubbe undersiden, + et par hemmelige triks :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 9:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Jeg blir nødt til å kappe av fremste del av veiva, så motoren kan ikke brukes i bil senere, derfor trenger jeg å være rimelig sikker på at dette blir bedre enn originalen før jeg utfører det, ellers sitter jeg der med en splett ny motor som ikke kan brukes til noe

Hadde litt telefonsupport til Vector i går. Han var seff svært fortvila over å antagelig måtte kappe veiva på den dyrbare grom-motor'n sin :shock: :shock: . Panikken har jo tatt vector nå når jeg har lansert planene mine.

Men av all medlidenhet tipset jeg han om hvordan "kapping av veiv" kan unngås. Vector ble selvfølgelig å godt humør igjen og har antakelig sett lyset i hele natt :lol: :lol: Så nå ser vi vel snart en bilmotor med SG shaft i båt :lol: :lol:

Han trenger power 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 12:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
HELT UTROLIG :lol: :lol:

Du hadde en temmelig ydmyk tone da vi snakket om hvor fort båten min går og hva du egentlig forventer av din egen :lol:

Her på forumet holder du en ganske annen tone :lol:

Jeg må snart gjøre alvor av å få meg en skikkelig telefon som jeg kan ta opp samtalene med og legge ut audio her på forumet :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 12:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Vi er ikke de første som kniver med disse båtene, se bilder nederst på siden:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_43619 ... ey_/tm.htm

Legg merke til hvilken båt som ligger i bakgrunnen (TC 31) som denne karen forsøker å hamle opp med (han skriver "trying to catch" :wink:)

Og legge merke til hvilken motor han bruker, Dynamite .32 (originalmotoren i TC 31 8) )


Hehehheeeehheeeehhhheheheheh :lol: Min båt og min motor er det som han innbitt forsøker å nå igjen med samme balje som Yalla, men med vesentlig større motor :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC