Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 2:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Ons Sep 02, 2009 4:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Litt mer småfikling med båten i dag. Jeg fikk min nye propellbalanserer for båtpropeller i dag og da bar det rett i verkstedet før middagen :lol: Jeg ble ovverrasket over hvor ut av balanse propellen faktisk var og jeg måtte file bort ganske mye metall for å få den bra. Om dette gir noe merkbart mer fart er jeg ikke så sikker på, men det eliminerer iallefall en del vibrasjoner.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 11:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har nå polert, kvesset og ballansert en Octura M645 propell og er meget spent på om den gir høyere fart enn M445 propellen. Forskjellen er at 645 har 60 % stigning i forhold til diameter mens 445 har 40% stigning. 645 er altså to hakk opp i stigning innenfor samme diameter som 445. Jeg hadde også bestillt 545, men de sendte feil og jeg endte opp med enda en 445 i reserve isteden.

Nå har jeg drevet litt omfattende research og har funnet en meeeeget spesiell propell som jeg akkurat har bestillt. Den gir vesentlig høyere fart enn M445 og M645 i UL-1 Superior, faktisk så mye som 15 miles :shock:

Denne er nå på vei til meg og skal testes på Thunder Cat 31 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 10:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg fikk ikke kjørt mer enn en halv tank i dag og hadde bare såvidt begynnt å finne optimalt stille på nåla da flexakslingen røyk. Jeg var oppe i 44 miles, men fikk dessverre ikke prøvd den andre propellen med høyere stigning. Ja ja, nå er nye deler bestillt, flexaksling, drivedog og bulletmutter til propell, to av hver av alt så jeg har litt å gå på 8) Jeg slengte også med en annen propell som kan være verdt et forsøk.

Har kuttet og frest litt mer på båten og fått mekket på plass en propellsaver slik at jeg ikke mister hele skiten inklusive propell neste gang flex`n ryker :x Kostnaden for en propell er en ting, men verre er det at jeg har lagt ned en god time med pirkearbeid for å få propellen i raceverdig tilstand

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
The race is on!
Etter at Yalla endelig fikk seg båt så er kappløpet omsider skikkelig i gang. Jeg ligger et hestehode forran (45 miles vs 29 miles) FØR noen av oss har tullet med motorbytte. Jeg føler at Yalla nå har innsett at han trenger mer guffe enn den stakkars lille .18 motoren for å slippe å drukne i roostertailen bak båten min, og har nok begynnt å tenke på ny motor. Det er slikt som gjør at man ikke slapper av og hviler selv om man ligger laaangt forran :wink: Dette har i sin tur ført til at jeg er inne i sluttfasen av å anskaffe meg et RÅSKINN av en motor til fremtidig bruk i TH 31. Jeg er ikke ferdig med originalmotor enda og gir meg ikke i forsøket på å nå 50 miles med den. Den andre motoren som kommer er nok kapabel til å bryte 60 miles dersom skroget tåler det :mrgreen:

Kun ett hint: tre bokstaver 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 8:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
det betyr at du kopierer planene min om å skaffe en CMB .45 :shock: Correct me if I'm wrong....

du må nok til med vanskeligere rebus om det skal bli en utfordring.... du har tross alt med en proff å gjøre :lol:

http://www.highperformancemodels.com/CMB%20ENGINES.htm

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 8:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Let me correct you: You are WRONG!!! :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 8:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
ok... vet du har hatt lyst på "outboard" motor:
Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Nei, det var feil igjen :lol: Dette tulleforslaget ditt tolker jeg som at du har gitt opp og kastet inn hånkleet. Jeg skal være snill og ikke pine deg lenger og ødelegge nattesøvnen, her er den:


http://butik.miniracingteknik.se/html/5 ... v.574.html

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 10:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
OPS??? Dette var jo noe av det grommeste en kunne kjøpe, faktisk helt rått, det var vel ikke noe som kunne hamle opp med denne i det hele tatt, O.S hadde ikke en sjangs..... i 1985, etter dette er det ingen som har brukt denne motor'n til annet enn..... ekstra-lodd på ankeret, husfyll, samleobjekt, noe tungt til å kaste i hodet på innbrudds-tyver etc+++

Fy f. nå skal jeg sove godt, valget av ny motor er nesten 100% avgjort :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2009 10:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Ha ha tullemannen, Ja du kan spøke du, OPS var langt fremme i 1985, det er riktig. MEN som du ser så er dette en NYutviklet motor og er mye sprekere enn OS 46 marine som driver denne båten til 52 miles, så da er det jo rimelig å anta at 52 miles er absolutt minimum oppnåelig dersom man bommer fullstendig på propellvalget 8) Man skulle tro at en produsent som har ligget i tetsjiktet i mer enn 20 år vet hva de driver med, eller hva? :wink: Siden du sover så godt så er vel du temmelig sikker på å havne godt forbi 60 miles da eller? :lol: :lol: Da trenger du jo bare å litt mer enn det dobbelte av hva du har klart til nå og både du og jeg vet at det er ingen enkel sak. Tror nok dessverre ikke at det redder deg å hive i en billig bilmotor i skuta di som jeg vet er din plan B 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Tir Sep 15, 2009 10:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da er dealen i boks :D Jeg har nå kjøpt meg en OPS 45 med to stk piper, en for max turtall og en for mer bunndrag :mrgreen: Her er motoren: http://butik.miniracingteknik.se/html/5 ... v.574.html


Som vanlig ballet det litt på seg og jeg plukket også med meg denne: http://butik.miniracingteknik.se/html/m ... v.577.html pluss en rå pipe til denne også

Kan være kjekt å ha en OPS 65 på 4.5 hk i bakhånd, just in case 8)

Selgeren mente at den minste av dem vil være istand til å rive skroget på TC 31 i filler og at den største vil være totalt mongo, det er som musikk i mine ører :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Ons Sep 16, 2009 9:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
vector 250 skrev:
Selgeren mente at den minste av dem vil være istand til å rive skroget på TC 31 i filler og at den største vil være totalt mongo, det er som musikk i mine ører :lol:


Hehe, konge! Blir mer og mer spennende å følge med på dette. Men du får vere litt forsiktig sånn at motoren ikke havner på bunnen av storevannet første turen :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Søn Sep 20, 2009 12:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har nå fått masse reservedeler til båten og fått på litt mer options. Bullet style propmutter istedenfor den vanlige mutteren, skal visst gi litt mindre motstand i vannet, men ser vel først og frems kult ut 8) Det kom også enda en ny propell, en Prather 225 stainless. Denne er nå polert, kvesset knivskarp og ballansert. Det var vesentlig lettere å oppnå fin finish på denne enn på Octurapropellene som er meget grove i finishen fra fabrikk. Hva som funker best gjenstår å finne ut.
I morra kommer de nye motorene og tunedpipene, totalt inneholder pakken litt over 7 hestekrefter, gjett om jeg gleder meg til å sette Dremmelen i de :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2009 11:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
I morra kommer de nye motorene og tunedpipene, totalt inneholder pakken litt over 7 hestekrefter, gjett om jeg gleder meg til å sette Dremmelen i de :mrgreen:


Hmmm.....

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Tuning av ny Thunder Cat 31
InnleggSkrevet: Man Sep 21, 2009 1:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
??? Ikke si at dette gjorde deg helt målløs :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 225 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC