Det har visst brutt ut en aldri så liten konkurranse mellom meg og Yalla igjen

Lett å blande trådene her, men skal forsøke å holde opplysninger om tuning av min egen båt i denne tråden her
Jeg var forsåvidt fornøyd med prestasjonene til båten i dag, den gikk godt og lå høyt og fint i vannet med bare de ca 20 bakerste cm nedpå vannet noe som gir lite drag i vannet og bra fart
Motoren er nå plukket i filler og har allerede fått på plass litt options for mer rpm og power (zero drag seals) Dremellen min er kaputt så fresing får vente til i morgen når jeg har fått meg ny.
Jeg har nettopp brennt avgårde en bestilling på litt mer snacks, bla. et cnc frest stempel som er lettet fra 28 gram til 20.5 gram og en syltynn kobberpakning som vil senke sylinderen 0.15mm og gi mer kompresjon og power
Header er kuttet ca 1 tomme nå og det vil nok også bidra til mer turtall siden den var rikelig lang i utgangspunktet
Gleder meg villt til neste gang båten skal testes når alt dette er gjort, og så blir det neste å teste propeller. Jeg har kjøpt inn totalt 5 gode propeller som alle skal være meget bra til denne type båt. Originalpropellen som jeg kjørte med i dag er egentlig alt for stor diameter og lite pitch. For å få opp turtallet har jeg kuttet av de overdrevent store ørene på den og slipt den til riktig fasong, kvesset den sylskart og ballansert den. Den funket overraskende godt i dag faktisk