Dato/klokkeslett: Fre Apr 26, 2024 9:38 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 1:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
6S kan det ikke være, da er motoren oppe i over 50000 RPM. Men det kan jo eventuelt forklare hvorfor ting ryker så fort :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har gjort noen små grep. Kjørt litt med 6s på en 1600kv 4082 motor. Dette har funker greit, ligger på ca 73 km/t. Har nå skifta propell for å dra på litt mer last på motor. Blir spennende å se om den slipper røyken ut en plass :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 2:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
4082 bør nå greie å dra rimelig mye, spesielt med tanke på størrelse og vekt på den båten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Feb 26, 2012 4:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Kvesset og balansert propellen litt. Fortsatt ikke helt 100%, men en god del bedre enn det var. Tenker å prøve en Octura X642 propell etter hvert også. Det er anbefalt som en god oppgradering uten at det går ut over temperatur. Det er et par andre alternativer som vil gi mer hastighet, men da kommer man fort opp under grensen for hva regulatoren greier ved sportskjøring.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Man Feb 27, 2012 4:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Båt nr 2 på plass. Den skal få samme raske behandlingen som den første, så er vi klare for kjøring!

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 03, 2012 6:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Mystic fikk vann under skroget i dag også. Selv om den måtte gi tapt for Stressballen viste den i det minste at den er driftsikker! Målt til 49 km/t, noe som er en god del lavere enn hva den burde gi. Usikker på om det er justering på strut, balansepunkt eller type batteri. Neste test blir med høyere C batterier for å se om det har noen effekt. Har jo en båt til som ikke har vert på vannet ennå, så det kan hende jeg kjører dem mot hverandre for å se om det er noen merkbar forskjell rett ut fra boksen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 03, 2012 6:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tror speedgunnen var tullete idag. Vet ikke hvorfor, kanskje batteriene er begynt å bli dårlige. Husk at den viste over 115km/t på småbåten din :lol:
Mysticen er en båt jeg liker veldig godt selv. Syntes den oppfører seg bra, og ser veldig tøff ut.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2012 4:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå har jeg bestilt to nye propeller til denne. En Octura x642 og en Octura m445, begge ferdig balansert og polert. Hadde også lyst på en Octura x440/3, men denne ble utsolgt før jeg fikk kastet meg rundt. Kanskje jeg tar med en senere for å pusse selv. Alle tre propellene er det rapportert gode ting om på denne båten med standard oppsett. x642 og m445 er opp mot grensen av det regulatoren tåler, så her må jeg følge litt med. Blir spennende å se hva en profesjonelt tilvirket propell kan gjøre med båten.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 5:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
To små skader på denne i dag. Stressballen kjørte i bakenden så litt gelcoat forsvant. Dette dekker jeg med epoksy og kanskje maler litt på. Ene batteribrettet løsnet fra skroget på ene siden. Skal gå over begge to med fersk epoksy og litt glassfiber for å forsterke. Alt i alt gikk båten supert i dag. Tok batteriene litt lenger bak og fikk den til å løsne mer fra vannet. Fikk ikke målt fart, men så ut til å holde følge med Blackjackene litt bedre.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hmmmm.....var sikkert der vanninntaket mitt forsvant da. Forbanna søndagskjøring på deg.. :mrgreen: :wink:
Kan du legge ut et nærbilde av skaden? Var det mye eller? Du kan jo gi den båten til far din da :wink:

Du holdt bedre følge med Blackjackene i dag. Men dumt vi ikke sammenlignet når jeg bytta batteripakker. Jeg hadde batteriene litt for langt framme første gangen, og det var ikke vanskelig å se at båten gikk bedre på andre batteribytte.

En ting er sikkert, dette er veldig kjekke herjebåter. Synes også at Tøflus er en god match mot disse båtene, siden den er snau å få på vannet i en fart for å hente inn doningene. Idag sto båten standby hele tiden med strømmen tilkoblet. Må bare få gjort ferdig den enkle oppfangingspatenten, slik at den fungerer mer effektivt. Ingen tvil om at Rescue 1 og Tøflus vil gi en slags totalpakke for innhenting av båter, jeg kjenner at jeg tør å riske mer når jeg vet at hentebåtene er tilstede :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 8:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Må bare få Rescue 1 helt patent nå. I lag med maling på Jaguaren blir det Rescue 1 jeg må jobbe med denne uka i håp om å få testet forbedringer neste helg. Må finne ut om forstyrrelsene var forårsaket av noe vi gjorde der oppe i dag, eller om de fortsetter her hjemme. Gjør de det må jeg feilsøke. Funket jo fint sist helg. Har begynt å tenke på en enkel ny redningsbåt også, noe mellom Tøfflus og Rescue 1, men med en patent ingen av de bruker. Der blir fart ut og enkel mekanisme fokuset. Men det ligger nok litt fram i tid før jeg begynner på det. Må først få med meg alle erfaringer jeg kan fra nåværende prosjekt.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Lør Mar 24, 2012 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bilde av skaden:

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2012 6:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skaden er dekket over med litt epoksy nå for å hindre videre brudd. Batteriplatene er forsterket med ekstra epoksy og glassfiber. Må gjøre det samme med den andre båten også etter hvert. Kommer også til å forsterke litt mer rundt motorfestet for sikkerhetsskyld. Bullets skal oppgraderes fra 3 mm til 5,5mm. Dette har vist seg å være en svakhet på disse båtene.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2012 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Gjort ferdig forsterking på begge båtene. Tok også å demonterte motor og forsterket litt ekstra rundt motorfestet. Når jeg var ferdig hadde jeg en del epoksy til overs og lurte på hva jeg skulle bruke det til. Kom på å tenke at det hadde vert kjekt med en merking i båtene slik at man kan få de tilbake om de skulle forsvinne av en eller annen grunn. Så jeg printet ut en navnelapp med telefonnr til hver båt og limte dem inn på et passende sted i skroget.

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas og Ole sine ProBoat Mystic
InnleggSkrevet: Ons Mar 28, 2012 7:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I dag kom ny radio, Spektrum DX3R PRO. I går fikk jeg tak i en MR200 Marine mottaker. Så nå skal dette monteres og da forsvinner forhåpentligvis radioproblemene jeg har hatt. Blir fint å kunne kjøre uten å tenke på rekkevidden.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 69 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC