Hehe, sant nok, men jeg er ikke helt av samme ulla som deg og Vector. Holder meg unna dremel-klubben
Tenkte først og fremst å gjøre det beste ut av det jeg allerede har på helikopteret. Jeg er heller ikke ute etter mer pitch enn det jeg allerede har. Snarere litt mindre. Jeg har jo tidligere også byttet til 2.0mm ramme, men skal nå tilbake til 1.6mm carbon. Jeg byttet til 2.0mm etter sist kræsj jeg hadde på grunn av at jeg fikk en sprekk i den originale carbonramma. Tenkte at det sikkert kom til å bli flere kræsj, og var derfor ute etter å gjøre ramma sterkere, og byttet derfor til 2.0mm. Sterkere ble den nok, men dessverre ble den jo litt tyngre også. Og flyferdighetene mine har bedret seg betraktelig siden sist kræsj, og da kan jeg alltids bytte tilbake til originalt igjen, og heller satse på at det blir færre kræsj
T-rex 600 nitro har hittil 2 kræsj på samvittigheten, men har holdt fantastisk godt sammen, og det har ikke vært mye som ble ødelagt. Dette helikopteret har et rykte på seg for å tåle en del.
Men iallefall, etter bytte av ramme blir det vurdering av hver enkelt del som sitter på helikopteret. Hva er nødvendig, og hva kan gjøres lettere. Må finne en mellomting der jeg ikke gjør helikopteret for ustabilt. Tror nok at jeg kan fjerne en del overflødig vekt. Håper å nå 3000 gram, men ender sikkert opp på respektable 3200-3300 gram. Vi får se hva det blir til