Idag var det dags for å ta testløft på dette helikopteret også, og nå er det jaggu lenge siden det har vært i lufta. Dette er det helikopteret jeg respekterer mest av alle, for selv om det kanskje ikke ser så veldig mye større ut enn et 50-size, så skjønner en fort at dette er noe annet når rotoren begynner å spole opp. En vil absolutt ikke at noe skal gå galt når det er slike krefter i sving. Jeg kan forøvrig ikke fordra å lette fra plasser der bakken er myk, for et helikopter jobber seg fort ned i bakken på grunn av vibrasjonene. Plutselig kan det stå litt skjevt, noe som ikke er så kjekt når en skal lette med flybarless, og halerotoren kan også slå nedi. Jeg bruker derfor litt ekstra tid på å finne et godt punkt der helikopteret står trygt. Når jeg begynner oppspoling av rotoren, så har jeg noen punkter jeg fokuserer på. Helikopterets forhold til bakken, posisjonen til swashplata, og helikopterets oppførsel generelt. Det er absolutt ikke rom for å blinke engang. Går noe galt, så gjelder det å reagere umiddelbart.
Uansett, jeg løftet helikopteret opp i hover, og det eneste jeg fokuserte på var å holde det stabilt i lav høyde. Det gikk forøvrig helt fint, uten problemer what so ever. Jeg har litt rik blanding på denne, det er greit å begynne litt forsiktig og heller justere meg innover, enn å begynne for magert. Jeg hadde full tank når jeg startet (ca 6dl), og timeren på radioen sto innstilt på 6 minutter. Når jeg var kommet til bunns i tanken, så satt jeg naturligvis helikopteret ned igjen, og da var det 1 minutt igjen på timeren. Helikopteret har altså drukket 6 dl på 5 minutter

. Vi snakker om 1 liter drivstoff på 10 minutters flyvning, og da sier det seg selv at dette ikke blir noe hverdagshelikopter
For min del er T-rex 700 et "søndagshelikopter", og kommer nok stort sett bare å bli brukt under flotte forhold. Men jeg har noen kanner med fuel som må brukes opp, og da er jo dette et fint helikopter å gjøre det på