Da er årets siste runde Cuprace overstått, med svimlende 5 deltakere. Så litt skuffende oppmøte, men ellers en fantastisk hyggelig dag med rc-moro. Dette var altså siste cuprace på ubestemt tid, det blir iallefall ikke kjørt noe neste år. Kanskje det dukker opp et uhøytidlig nostalgi-race innimellom for å lufte de gamle bilene.
Kjøreforholdene idag var ikke enkle akkurat. Banen var stor, og asfalten var våt og kald. De fleste hadde problemer såvidt jeg fikk med meg. Jeg kan kun snakke for meg selv når det gjelder strategien for dagens løp, og etter å ha testa banen litt så fant jeg ut at jeg ikke kunne være agressiv hele tiden. Jeg hadde bestemt meg for å prøve å ta startene, og å være veeeldig forsiktig ved inn-og utganger til svingene. Noen ganger var jeg uforsiktig, og det straffet seg umiddelbart med snurring. Jeg forsøkte også å bygge opp moment i de store svingene, og kjøre så rett som mulig på strekkene. Føler at jeg fikk dette til sånn noenlunde. Jeg savnet forøvrig å kunne stå høyt, ingen av oss hadde noe særlig oversikt over banen, så avstandsbedømmingen kunne være en utfordring innimellom.
Et par av løpene var meget spennende, spesielt mellom Håvard og Stig Andre, og så var det et til, men jeg husker ikke hvem som var innblandet der. Skal se om jeg finner det på filmene.
Her kommer resultatene fra runde 9 i Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Kåre
2. Stig A.
3. Terje
Heat 2:
1. Håvard
2. Vegard
B-finale:
1. Stig A.
2. Terje
3. Vegard
A-finale:
1. Kåre
2. Håvard
3. Stig A.
Dette gir følgende poengfordeling:
1. Kåre - 25 poeng
2. Håvard - 18 poeng
3. Stig Andre - 15 poeng
4. Terje - 12 poeng
5. Vegard - 10 poeng
6. Karl Martin - DNS 0 poeng
7. Thomas - DNS 0 poeng
8. Stig Ivar - DNS 0 poeng
Her kommer resultatene fra 10. runde Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Kåre
2. Vegard
3. Terje
Heat 2:
1. Stig A.
2. Håvard
B-finale:
1. Vegard
2. Håvard
3. Terje
A-finale:
1. Kåre
2. Vegard
3. Stig A.
Dette gir følgende poengfordeling:
1. Kåre - 25 poeng
2. Vegard - 18 poeng
3. Stig Andre - 15 poeng
4. Håvard - 12 poeng
5. Terje - 10 poeng
6. Karl Martin - DNS 0 poeng
7. Thomas - DNS 0 poeng
8. Stig Ivar - DNS 0 poeng
Total poengfordeling etter 9 og 10.runde Cuprace 2012 er som følger:
1. Kåre - 219 poeng
2. Håvard - 155 poeng (1xDNS)
3. Terje - 147 poeng (1xDNS)
4. Vegard - 138 poeng
5. Stig Andre - 82 poeng (3xDNS)
6. Thomas - 57 poeng (5xDNS)
7. Karl Martin - 50 poeng (4xDNS)
8. Stig Ivar - 15 poeng (8xDNS)
Så er det jo slik at de to dårligste løpene til hver deltaker skal fjernes, og da blir resultatene som følger:
1. Kåre - 186 poeng
2. Håvard - 143 poeng
3. Terje - 137 poeng
4. Vegard - 118 poeng
5. Stig Andre - 82 poeng (1xDNS)
6. Thomas - 57 poeng (3xDNS)
7. Karl Martin - 50 poeng (2xDNS)
8. Stig Ivar - 15 poeng (6xDNS)
Nå har det kanskje gått litt i surr her, så hver enkelt av deltakerene kan kanskje sjekke sin egen poengsum, og gjerne de andre sine også, slik at vi plukker opp eventuelle feil. Men da vil jeg gratulere meg selv med seieren i årets cuprace, og takke for laget, det har vært minneverdig og morsomt