Da var første runde Tamiyarally 2011 gjennomført, under vekslende og våte forhold. Egentlig en fin generalprøve etter min mening, for da finner vi ut ganske mye helt i starten av "sesongen"
Håvard og Fooseman var fraværende, så der ble det dessverre null poeng. Men de får muligheten til å hevde seg neste gang, og kan sikkert plukke opp noen verdifulle tips fra de som kjørte første gang.
Vi gikk først opp en løype, og la ut noen kontrollpunkt her og der som bilene måtte gjennom. Denne løypen ble brukt både til etappekjøringen og selve racet etterpå. Alle deltakere kjørte første etappen 2 ganger, og dårligste løp til hver deltaker ble strøket. Ikke så dumt å gjøre, for det var et par stopp for noen hvis jeg ikke husker helt feil.
Litt problematisk ble det ved målsonen, da flere biler fikk problemer med grusen der. Den kilte seg i styring og felger, og dette må vi ta hensyn til i videre løp. Det ble et tilfelle av kilt motor også, men ved mekking på stedet fikk Janni bilen til å virke igjen.
Carish sin bil fikk faktisk et kallenavn av noen gutter som sto og kikket på, jeg hørte når de snakket om bilene at "jeg tror den røde vinner, jeg tror den blå vinner, jeg tror at plogen vinner"
Ellers ble det noen luftige svev her og der, men også noen skikkelig tøffe kjøresekvenser. Selv fant jeg ut at jeg skal ha meg en sterkere styreservo og servoredder, og innerdeksel kan ikke komme fort nok
Resultat fra første kjøring kommer.