Dato/klokkeslett: Man Mai 05, 2025 12:13 am

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 2:06 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Nå har det tørket opp da, men Microsocken har vel tilgang på vann der nede, hehe.
Hadde vært gøy med våt bane i dag.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Dette var en knall samling, og det var skikkelig moro med litt varierende underlag :D
Så langt kan vi si at originaldekka gjør en god jobb, selv om vi merker endringene på bilen når underlaget endrer seg. Kjipt med vinden som gjorde det vanskelig for bana noen ganger, men det tar vi hensyn til neste gang vi legger den ut.

Må også si at jeg synes alle blir bedre og bedre på kjøringa si, jeg ser at folk tenker mer igjennom hvordan de kjører, og det har nok dukket opp en strategi eller to også. En må absolutt ikke undervurdere hvor viktig det er å ha en god strategi og plan over kjøringa si. Det er slikt som skiller toppene fra hverandre i virkeligheten, og der blir absolutt ingenting overlatt til tilfeldighetene.

Det ble forøvrig litt mekking idag også, Janni var skikkelig uheldig og knakk en del i styringa, og Håvard hadde et møte med noe hardt også. Ellers var det litt småkræsj her og der, men jeg har inntrykk av at det var færre biler i lufta denne gangen. Regner med at deltakerene kommer med sine egne forklaringer på hva som har skjedd.

Det blir ingen flere kjøringer nå i mai, så da vet dere hvor lang tid dere har på å gå over bilene. Det er lurt å gjøre endringer og reparasjoner når en har løpet friskt i minnet, så ikke vent til dagen før dere skal kjøre igjen.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Må jo sei meg veldig godt fornøyd med dagen.. Vart full pott i dag :D

Gjorde i grunn ikkje nokre endringar sidan forrige løp.. Gikk bare over skruer her og der for å sjekke at dei sat som dei skulle..
Var interressan å køyre på litt våt bane.. Som stressbalen sa virker det som HPI har gjort eit bra forarbeid når dei utvikla desse dekkene.. Sjølv om det var litt vått på bana synes eg dei satt overraskande bra.. Sjølv om bilen ikkje klarte å stoppe etter langsida eine runden i finalen.. Då gjekk det rett fra :P Men det kan sjølvsagt være litt sjåføren sin feil også :P Var i grunn litt merkelig, for e følte nesten bilen satt bedre på veien då det var litt vått, enn når sola kom fram og det begynte å tørke opp.. Då følte eg bilen sklei meir ut i svingane :roll:

Ellers hadde eg, som i forrige runde, en smell i dag også.. Heldigvis var det under testinga av bana og eg brukte eit 7.2V nimh batteri.. Hadde eg køyrd med lipo spørs det om eg kunne køyrt løp i dag.. Då hadde det nok gått såpass fort at ting hadde gått mykje verre..Midt på langsida hadde vi lagt opp ei metallrist for å holde bana på plass.. Denne smalt eg sjølvsagt rett i.. Trudde med en gang eg hadde knekt ein bærearm, men var kun akselen som holdt bærearmen på plass som var slått laus.. Så det gjekk relativt kjapt å få fiksa..

Hadde ein fin fight med Janni under det første heatet.. Og i finalen gjekk det også hardt for seg før eg heldigvis klarte å dra det heile i land :)

Resten er historie :P

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 10:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Dagen i dag ja, hva skal man si?? Uheldig men utrolig gøy.
Klarte å knekke nedre delen av styre huben under oppvarminga før løpa, prøvde etter beste evne å lime det.
Det holdt første heatet, men rett etter målgang på en 2. plass så knakk det opp igjen.
Så var det å lime å fikse en gang til, måtte jo kjøre B finale, tenkte det fikk briste eller bære.

Hadde vel kjørt en og en halv runde og lå greit an men så knakk det igjen, så det hele endte med at jeg måtte rygge 2 og en halv runde til mål.
Fikk litt rygge trenig i dag da, hehe.
Endte til slutt på en 6.plass.

Men er fornøyd med dagen ellers, er utrolig gøy å kjøre med gutta på bana.
Som Håvard sier, "resten er historie" hehe.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Her kommer plasseringene fra dagens løp:

1. Håvard Stubhaug
2. Vegard Solheim
3. Karl Martin Hennøen
4. Terje Solheim
5. Henning Sørebø
6. Jan Andre Sundal
7. Stig Ivar Haukås
8. Kåre Myklebust

Her er noen bilder fra dagens løp:

Vedlegg:
banelayout.jpg
banelayout.jpg [ 128.09 KiB | Vist 6571 ganger ]
tredjeplass.jpg
tredjeplass.jpg [ 130.83 KiB | Vist 6571 ganger ]
andreplass.jpg
andreplass.jpg [ 139.46 KiB | Vist 6571 ganger ]
førsteplass.jpg
førsteplass.jpg [ 132.23 KiB | Vist 6571 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 11, 2010 11:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Sammenlagt etter 2 løp har vi følgende resultater:
(jeg skal dobbelsjekke dette, har bare regnet ut kjapt i hodet)

1. Håvard Stubhaug 20 poeng
2. Jan Andre Sundal 16 poeng
3. Vegard Solheim 14 poeng
4. Terje Solheim 13 poeng
5. Karl Martin Hennøen 12 poeng
6. Henning Sørebø 8 poeng
7. Stig Ivar Haukås 7 poeng
8. Kåre Myklebust 4 poeng

Her er det bare å krige videre :D

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 5:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg ser at enkelte av oss har begynt å få sprekker i karosseriene sine, dette er jo helt normalt etter alle smellene de blir utsatt for, men det er ganske lurt å utføre reparasjoner og vedlikehold på karosseriet. Kanskje det er en tanke å lime inn plastbiter over sprekker og bruke gaffateip til å forsterke partier som er utsatt for sprekker. F.eks hjørner og toppen av de fremre hjulbrønnene.

Hvis du har en påbegynnende sprekke, så er det også lurt å borre et hull i enden av sprekken for å bryte den opp. Da skal det litt mer til for at sprekken fortsetter.

Jeg har tenkt litt på hva vi skal gjøre med bytte av karosserier, og kan nå slå fast at det kun blir "true scale" serien til HPI som blir godkjent. Det finnes jo andre karosserier som disse bilene kan bruke, men da blir det ikke true scale. Så langt er jo karosseriene hele, men vi bør iallefall holde de i live til jeg vet når jeg får inn reservekarosserier.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Ons Mai 12, 2010 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Etter å ha sjekket over egne dekk har jeg kommet frem til at det er viktig at disse blir sjekket ofte. De bør limes i felgbanen med medium superlim, og en bør også bruke den tynne superlimen for å forsegle dekkene i siden. Dette vil også hjelpe på når det kommer små revner på dekkene, da vil limen sørge for at de holder sammen og ikke rivner helt opp.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 18, 2010 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg minner om beskjeden jeg gav på sist kjøring, hvis noen trenger noe spesielt til Cup Racers, så må dere nå gi beskjed ASAP. Frist blir til imorgen kveld kl 22.00, da shipper jeg avgårde en ordre. Har ikke hørt noe fra noen, så enten er det glemt, eller så er det ingen som trenger noe, men uansett så går det en ordre i morgen kveld.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 18, 2010 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Har sett over bilen, og det ser ikkje ut som eg trenge noko veldig viktig enda.. Følgte jo med litt diverse ekstradeler også, så dei har vel kanskje tenkt litt på kva som er slitedeler :P

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tir Mai 18, 2010 7:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Den er grei, så lenge du er sikker. Husk at du har hatt en solid smell på hvert oppmøte, og at delene har holdt er vel kanskje litt flaks også :wink:

Så langt er det bare en som har bestilt noen deler, så jeg regner med at de fleste ligger bra an.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Ons Mai 19, 2010 11:48 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg har begynt å tenke litt på neste løp, og lurer litt på når det skal være. Jeg har i utgangspunktet sagt at vi ikke skal kjøre flere løp denne måneden, men kanskje vi skal vurdere 25.mai.

Jeg setter opp 2 forslag:
tirsdag 25.mai
tirsdag 1.juni

Kan hende det passer dårlig i mai for noen av oss, og da er kanskje 1.juni et bedre valg. Kom med tilbakemeldinger.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Ons Mai 19, 2010 7:53 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
1. Juni er best for meg, er møte på jobben til halv 6 den 28.
Så reiser jeg til Skien i bursdag i helga så får ikke tid til å fikse bilen før til uka.

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Mai 20, 2010 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Topp
 Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: Tor Mai 20, 2010 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
For min del er det ett fett kva for ein dag det blir ;)

Rettelse: Tirsdag 25. mai vil nok passe best or min del.. Kan se ut som eg er i oslo 1. juni..

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC