Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 12:51 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har tenkt litt på om vi burde innføre en bestemt elektromotor til neste år. Jeg har iallefall veldig lyst til å få innspill fra dere andre som skal være med å kjøre. Det er noen grunner til at jeg ønsker dette. For det første så er det noen forskjellige typer 540-motorer tilgjengelig, og disse har forskjellige turtallsområder. For det andre så blir en 540-motor fortere slitt når den blir kjørt under så varierende forhold som vi utsetter den for. Jeg merker allerede på motoren min at den er påvirket av slitasje, og da skulle jeg ønske at det gikk an å ta en liten rengjøring på den, eller å bytte børster om nødvendig.

Jeg synes denne virker fin: http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=53983
Den går det an å bytte børstene på, og det fine med motorer som kan bytte børster er at det også er mulighet til å rense kommutatoren (rotoren som børstene ligger mot). Turtallet vil ikke avvike så mye heller, men en får kanskje litt mer bunndrag i bilen.

Kom med innspill.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Du har eit bra poeng der stressballen.. Følte også på min bil sist at det ikkej var heilt samme sprut i motoren som det har vore tidlegare :roll:

Har testa ut ein slik lightly tuned motor i m-03 bilen min og synes den funka bra.. Merka i grunn ikkje noko særlig forskjell på toppfart i forhold til ei vanlig sølvkanne, men har som du seier mulighet for å vedlikeholdast :)

Så for min del er det heilt greit om vi går over til slike motorer neste år ;)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Har testa ut ein slik lightly tuned motor i m-03 bilen min og synes den funka bra.. Merka i grunn ikkje noko særlig forskjell på toppfart i forhold til ei vanlig sølvkanne, men har som du seier mulighet for å vedlikeholdast :)


Motoren gir nok ikke så mye økning i hastighet at det gjør noe, men jeg tror nok at den vil gi litt bedre aks da den har mer torque. Og det er jo noen som allerede har denne motoren, så det hadde jo gått an å teste også.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 7:36 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Høres greit ut det, har et slikt maskineri liggende i skuffen, eller står den i sierraen?? Har ihvertfall en slik.
Kan jo se hva folk sier, vist alle er enige så blir det slik til neste år.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har dere ikke så mange sølvkanner liggende at man kan bytte hele motoren da? Tror jeg skal bytte et par børster før jeg var tom i alle fall. Men så var det jo det med varierende turtall da, og så er det litt kjekkere med en litt mer skikkelig motor i bilen :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Aug 23, 2010 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det vil egentlig gjøre det enklere på alle måter, både med tanke på rengjøring/vedlikehold og problemet med forskjellige sølvkanners turtall. Det er faktisk ganske morsomt å se slitasjen på en bil som blir brukt så jevnt som Cup Racerne. Jeg har liksom aldri fått kjørt noe sammenhengende med bilene mine før det ble snakk om konkurranser, og jeg ser nå at Cup Racern min krever et helt annet vedlikehold enn de som ikke blir kjørt i samme intervall. Skulle hatt kilometerteller på dem :mrgreen:

Men dette er opp til deltakerene å avgjøre, det er bare et forslag. Jeg ser at jeg kunne tenkt meg dette på egen bil iallefall.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tor Aug 26, 2010 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Foreløpig så ser det ut som at interessen er stor for å bruke lightly tuned motor til neste års cuprace, men dette kan vi ta en rask diskusjon på når vi samles til neste runde. Jeg lurte forøvrig på om vi skal kjøre cuprace førstkommende tirsdag, altså 31.08?

Jeg vil helst ha med alle, så gi tilbakemelding så fort det er mulig.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Aug 27, 2010 1:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Førstkommande tirsdag går bra for min del ;)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Aug 27, 2010 12:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Tror det passer godt for meg også.. Men skal dobbel sikre meg med egenmelding, barnevakt og backup barnevakt!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Aug 27, 2010 9:28 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 130
Bosted: florø
passer bra for meg og.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Aug 28, 2010 12:11 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Jeg er med :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Søn Aug 29, 2010 4:07 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Eg og broderen er også med


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Søn Aug 29, 2010 4:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da blir det kjøring på tirsdag, jeg har fått tilbakemelding fra King Hauler at det går greit, så da er det bare å preppe bilene og gjøre de klar til dyst. Lag dere gjerne sjekklister for å gå systematisk gjennom bilen i forkant av hvert løp, da minsker dere mulighetene for at noe går galt underveis i kjøringen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg var litt uheldig med ryggen for kort tid siden da jeg på vanlig måte satt meg ned i stresslessen. Et eller annet skjedde og jeg sitter nå med sterk stråling i begge bein. Dette betyr at jeg kanskje blir litt redusert imorgen, og at jeg garantert trenger hjelp til banen imorgen om det fortsetter slik. Ingen verdens ting blir avlyst, men det kan altså hende at jeg blir en del redusert.

Ellers håper jeg at alle stiller med friskt mot, imorgen er en ny mulighet til å komme seg opp på listen. Om noen er usikre på oppsett, så hjelper det å ta en liten søkerunde på nettet. Ved å google søkeord som "setup 1/10 touring" eller "setup tips rc touring" eller lignende, så kan det hende at en kommer over interessant informasjon. Dette er ikke garanterte søkeord, jeg tok dem bare fra toppen av hodet, men det er kanskje mulig at det vil hjelpe noen. Det finnes helt sikkert mange forklaringer til hva som skjer med bilen når visse ting justeres, og da kan en se om en er på avveie eller ikke.

Jeg ønsker alle sammen lykke til imorgen, og jeg setter pris på at dere deltar på moroa :D

EDIT: sjekk ut linken under, jeg har bare sett raskt over, men det ser ut som at det er mye info her. Bruk menyen til venstre for å finne det kapittelet dere er mest interessert i.
http://home.scarlet.be/~be067749/58/


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tir Aug 31, 2010 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da var dagens løp over, og det var mye som skjedde denne gangen. Banen var ganske så stor, men artig å kjøre. Jeg syntes den hadde et par ulemper når jeg tenker på det i ettertid, og det var at en så stor bane kan være vanskelig å kjøre siden vi står i bakkehøyde, men også det at det ikke blir "kniving" om ledelsen på samme måte som på en mindre bane. Men absolutt artig at en kan holde høyere gjennomsnittsfart gjennom hele banen, og at den hadde flere utfordrende punkt. All ære til den som tar seg tid til å lage slike baner, jeg mener dette var Zombie-Solheims bror som sto for?

Det dukket også opp noen tekniske problemer hos Fooseman og Håvard, men begge fikk fikset dette sånn noenlunde tror jeg. Fooseman fikk forøvrig et nytt problem med drivverket på slutten, og dette krevde en demonteringsjobb som ble for stor til at den kunne taes der og da. Vi vurderte det littegrann, for da hadde vi kjørt en ekstra serie. Vi hadde vel også et tilfelle eller to av at noen gikk tom for strøm under kjøringa.

Fremover så vil jeg at alle skal forberede seg på at det muligens blir kjørt en ekstra runde om forholdene tillater det. Vi har bare kjørt 6 løp hittil, og nå har vi satt som utgangspunkt å kjøre førstkommende tirsdag igjen (7.september). Om alt går bra den så prøver vi å kjøre 2 serier da.

Jeg legger snart ut info og bilder fra dagens kjøring, så det er bare å følge med :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC