Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 7:44 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tor Nov 12, 2009 1:19 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Er ikke de pirelli dekkene kanon på tørr asfalt da ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 2:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Er ikke de pirelli dekkene kanon på tørr asfalt da ?


Vet ikke helt jeg, men bilene blir jo levert med slicks på felger i cup racer-størrelse, og de bør vel bli brukt så lenge det er tørre forhold. Har kanskje mer tro på at de fungerer på våt asfalt. Kanskje pirelli-dekkene fungerer bra til våte forhold, og at vi kanskje da bør bruke de litt grovere dekkene til snø?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 11:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er cup-hjula større eller mindre enn m-chassi dekk?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 11:16 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
De er litt større enn M klassen, men mindre enn vanlig tror jeg.

Har forresten åpnet lokke på esken min, og begynt å se i manualen, og der er jo 1024 mulige måter å bygge denne bilen. Liggende dempere, liggende servo, stående dempere, stående servo, batteriplassering, batteritype, dekktype, lengde, bredde osv..

Hva skal jeg velge ????

Har Datsun 240Z dekselet, og det skal ha 225WB tror jeg det var, men er det noen fordel med liggende dempere ? Er ikke det bare enda mer leamikk som gir slark i dempingen ? Med stående er jo de festet rett på nedre bærebru og mot dempertårn.. Med andre ord, fast!

Også kunne en bygge den for 54mm hjul... Nå har hjernen min kortsluttet, men er ikke det vanlig 1/10 størrelse ?

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Nov 13, 2009 11:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Liggende dempere er vel stort sett for biler med lav nese. Det følger med en egen manual på karosseriet som sier hvilken kombinasjon du skal ha av ditt og datt, hva sier den om demperoppsettet?

Jeg har forresten fått inn noen lavprofil servoer som er kulelagrede og motstandsdyktig mot vann. De har 1 metalldrev, og ligger på ca 5kg torque. De er litt for store for adapteret i bilen, så litt tilpassing må påregnes. Jeg har selv montert en i min nå, og det ser nok ut for at den skal gjøre jobben.

Selv valgte jeg å feste batteri med borrelåsreim, det er kjapt og enkelt, og gir batteriet den beste plassen. Sitter skikkelig gjør det også. I utgangspunktet skal den vel bygges for cup racer hjul, men når vi skal kjøre på dårlig underlag, så er det vel kanskje en mulighet å bygge om litt i forkant av løpet?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Nov 16, 2009 9:08 am 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Hoy. Vil meddele dokke mit ønske om å få nr. 0 på cup raceren min. Og broderen vil gjerne ha nr. 7

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Man Nov 16, 2009 5:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Zombie-solheim skrev:
Hoy. Vil meddele dokke mit ønske om å få nr. 0 på cup raceren min. Og broderen vil gjerne ha nr. 7


Hehe.....det er notert :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Fre Nov 20, 2009 1:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er det noen som vet om en plass som selger egnede dekalark til nummerering av bilene? Det beste er vel gjerne dekalark som inneholder tall enkeltvis slik at vi må sette sammen de ønskede kombinasjonene. Forøvrig bør tallene være 3-4 cm høye.

Kom gjerne med innspill om dere har. Jeg skal ha meg en tur på bokhandelen først, de har jo litt forskjellig. Et annet alternativ er å få Kruse til å lage dem, men det hadde absolutt vært greiest med dekalark.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Tor Des 03, 2009 11:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det bestemt (selv om vi gjerne skulle hatt med et par deltakere til) at Cup Racer Cup 2010 blir realitet :D

Foreløpig er vi 8 deltakere (meg inkludert, jeg deltar kun for å fylle opp løp som trenger en deltaker til), og det kan jo dukke opp flere i ettertid. Satser på å få arrangert første kjøring i løpet av januar engang, sannsynligvis i slutten av mnd.

Jeg ser frem til at bilene til deltakerene begynner å bli ferdige, og har stor tro på at dette kan bli fryktelig moro. Her må også deltakerene ha en god dialog med hverandre på når det passer og ikke passer å kjøre løp. Jeg ser for meg søndager så langt det er mulig.

Premiene blir veldig bra, så her er det bare å legge en strategi for løpene. Husk å ta hensyn til vær og vind når dere bygger bilene :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 1:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tenkte jeg skulle opplyse om at premiene har utviklet seg litt, ikke i verdi, men i alternativ. Jeg vil lage alternativer for alle pall-plasseringene, men selvfølgelig er det førsteplass som blir den best premierte. Her snakker vi om å kunne velge mellom T-rex 450 helikopterkit, radiostyrt nitrobil og kanskje et fly eller en båt også, akkurat hva kommer jeg tilbake til på et senere tidspunkt. Jeg skal også se på alternativer for andre og tredje plass, men det er slikt som vi kan avdekke etterhvert. Tipper alle kommer til å gå for førsteplass :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått sett et par cup racers i levende live, og dette blir bare helt rått :D
Får inntrykk av at det er mye realisme i kjøreegenskaper, og at det er kvalitet over bilene er helt sikkert. Jeg jobber nå litt med å få laget til klistermerker med nummer, tror nok dette ordner seg ganske greit.

Håper de fleste vurderer å montere lys på modellene, det hadde vært utrolig tøft :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Når tenker dere å begynne med kjøringen, og når er det eventuellt for seint å slenge seg med?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:44 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Lys er så og si montert på min. :D

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Når tenker dere å begynne med kjøringen, og når er det eventuellt for seint å slenge seg med?


Det er aldri for sent, det spørs bare på hvor mange poeng du vil sanke inn :D
Vi har planlagt 10 løp (dette er åpent for diskusjon) hvorav 8 er tellende. Så hvis vi tar første løp i januar og en ikke får med seg det, så er det fremdeles god mulighet videre. Satser på å begynne i januar, mest trolig mot slutten av måneden.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2010
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
Lys er så og si montert på min. :D


:D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 273 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC