Dato/klokkeslett: Lør Mai 11, 2024 7:44 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 209 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vil si at dagens overraskelse (for min del iallefall) er Kenneth Leversund sin 3.plass. Plutselig var han i A-finalen, nesten helt ubemerket. Skummelt.... :mrgreen:

Thomas kjørte meget godt, og blir nok en hard nøtt å bryne seg på. Det er kjekt med en nykommer som kjører bra, da røsker han litt opp i ting, og setter nye grenser og krav. Her gjelder det å henge seg på.

Håvard hadde en god taktikk for finaleløpet sitt, og klarte det nesten, men ble rett og slett uheldig. Slik kan det fort gå, en eneste runde er alt som skal til for å endre alt.

Vegard er kanskje den farligste trusselen så langt. Jeg har inntrykk av at han alltid klarer å snike seg unna bråk, og glir ubemerket over målstreken i en meget god posisjon, og dette gjør han jevnt over i de fleste løp. Det vises også på samlet poengsum over 2 runder. I finaleheatet var det oppstyr rundt første, tredje og fjerdeplass, men ingen snakket om andreplassen. Det er jaggu en liten luring det der... :D

Det var også noen tekniske problemer som folk må finne ut av. Stig Ivar hadde et eksempel der han hadde fått metallspon inn i motoren, med den konsekvens at motor låste seg fullstendig. Han fikk reparert dette på stedet, og lagt en støvbeskytter over motor som også tillater at motor puster. En kan enkelt bruke ventilatorfilter og lignende til slikt. Steffen hadde også noen rare problemer med sin bil, den kjørte litt av seg selv. Muligens dårlig kontakt et sted. Å tvinne ledninger sammen holder dessverre ikke i konkurranser, om noe kan gå galt så gjør det alltid det på verst tenkelige tidspunkt. Overlater en ingenting til tilfeldighetene, så blir mulighetene bedre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja, snakket litt om det med plassering med Vegard, og som vi var enige om så er det viktigste egentlig å komme seg til A-finalen, og så komme i mål på en fornuftig måte. I lengden vil nok det lønne seg så lenge ingen dominerer med antall førsteplasser.

En ting er sikkert, bilen skal tunes mer for asfalt. Det skal lages eget oppsett for teppe, tørr og våt gammel asfalt, og tørr og våt ny asfalt. Pinion valg skal også testes. Mulig teste annet batteri også. Tror både stressballen og Håvard hadde høyere toppfart enn meg og Vegard på langsidene i dag, så noe må gjøres! Blir spennende å se hvordan bilene oppfører seg nå ut over våren og sommeren når temperaturene stiger i underlaget.

Om noen trenger filter til motorene er det bare å si i fra. Skal legge ut for salg i salgs seksjonen på forumet. Jeg lager disse på bestilling av avtrekksvifte filter. Standard 540 størrelse er på lager :) Bare å si i fra om noen ønsker slike til andre motorstørrelser også.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Noen tips til neste løp:

Vurder deltakerene. Dere må vite hvem dere kjører mot, da kan en lettere legge opp en strategi for hvordan en skal vinne. "kjører han agressivt eller defensivt?" (dette er bare ett eksempel, her legger jeg bare ut en gulrot)

Vurder banen. Dette har med kjørestil å gjøre. "Hvilken utveksling skal jeg ha?" - "er det en hastighetsbane eller er den mer teknisk?" - "hvordan kommer mine konkurrenter til å takle denne banen?"

Andre viktige saker er:
- Bilen må være i teknisk god stand. Servoer som svikter eller dårlige kontakter holder rett og slett ikke mål om en vil ha en mulighet til å havne i toppen. Et dårlig limt dekk, en dårlig festet mottaker, en løs skrue og en oversett diff er eksempler på ting som kan ødelegge et godt løp. Om en ligger på første plass og servoarmen til styringa velger å løsne, så havner en garantert nederst. Erfaring viser at raske og presise styreservoer er veldig viktig når en skal lirke en bil gjennom svingene.

- Bli vant til å kjøre med lipobatteri. Disse batteriene er lettere en nimh og vil gi bedre topphastigheter og økt hastighet ut av sving. Jeg må også arrestere Henning på en korreksjon jeg fikk, og påpeke at det heter nikkel-metallhydrid, og ikke hybrid som jeg ble korrigert på. Jeg fikk ikke påstanden ut av hodet siden jeg har sagt nikkel-metallhydrid på jobben i noen år nå, og måtte bare sjekke det opp :wink:

- Noe av det viktigste i mine øyne er fjernkontrollen. LÆR DERE Å BRUKE DEN!
Det finnes mye der som vil hjelpe dere å sette opp bilen slik at den håndterer banen bedre. SPESIELT riktig bruk av expo.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Om noen trenger filter til motorene er det bare å si i fra. Skal legge ut for salg i salgs seksjonen på forumet. Jeg lager disse på bestilling av avtrekksvifte filter. Standard 540 størrelse er på lager :) Bare å si i fra om noen ønsker slike til andre motorstørrelser også.


Hva?? har du slutta å hekle dem sammen? De var jo så søte.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tir Apr 19, 2011 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Thomas skrev:
Om noen trenger filter til motorene er det bare å si i fra. Skal legge ut for salg i salgs seksjonen på forumet. Jeg lager disse på bestilling av avtrekksvifte filter. Standard 540 størrelse er på lager :) Bare å si i fra om noen ønsker slike til andre motorstørrelser også.


Hva?? har du slutta å hekle dem sammen? De var jo så søte.... :mrgreen:


Hekling koster ekstra 10 kr og tilbys bare i Limited Edition! Men da får du velge trådfarge selv! Den jeg bruker selv er både heklet og limet for ekstra styrke :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Ons Mai 04, 2011 7:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg inn foamdekk for type M-chassis, og jeg har nå testet det litt på både M-chassis og cupracer. Det funket helt knall på teppebelegget, og gav begge typer chassis gode kjøreegenskaper. Min Porsche cupracer ble en helt ny bil å kjøre.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tor Mai 05, 2011 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tenkte at vi kunne sette en ny dato på neste cuprace nå, og da blir spørsmålet hvilken mandag vi skal ha det på. Førstkommende mandag er den 9nde, neste mandag er den 16nde, og så har vi jo mandag den 23nde også. Egentlig kunne jeg tenkt meg at vi kjørte den 16nde, men det blir kanskje litt vanskelig. Førstkommende mandag blir kanskje i knappeste laget?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Tor Mai 05, 2011 7:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Så vidt jeg kan se av kalenderen er jeg ledig alle tre dagene.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Fre Mai 06, 2011 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kan nok være med anytime ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Fre Mai 06, 2011 11:35 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Alle nevnte mandager = OK.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Lør Mai 07, 2011 12:05 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Passer sikkert bra for meg og

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Lør Mai 07, 2011 5:53 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Nå den 9. passer ikke for meg, skal i et møte klokken 20.00 den kvelden.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Lør Mai 07, 2011 10:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ser ut som at alle kan slappe av mandag den 9, jeg savner tilbakemeldinger fra Steffen, Kenneth, Karl Martin og Stig Ivar. I fremtiden (fra og med førstkommende kjøring) gjør vi det slik at det bare blir satt en dato her på forumet, og så får deltakerene forholde seg til det. Det vil si at de som følger littegrann med får selvfølgelig mulighet til å påvirke datoene, men de som ikke svarer blir ikke tatt hensyn til. Da går vi heller for regelen "den som tier samtykker", og kjører til fastsatt tid. Om folk ikke dukker opp så blir det null poeng, enkelt og greit :wink:

PS, vi har jo allerede bestemt at kjøringene holdes på mandager, så da bør det være enkelt for alle å sjekke innom cupracer-tråden et par dager før hver mandag for å holde seg oppdatert.

Jeg foreslår at neste runde cuprace skal kjøres mandag 23.mai. Alle har kalender på mobilen sin, bruk den. Et varsel et par dager før, og et varsel på løpsdagen burde holde fint.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Lør Mai 07, 2011 10:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Lagt 23.05 kl 18-21 i kalenderen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Cup Racing 2011
InnleggSkrevet: Ons Mai 11, 2011 6:48 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Notert og planlagt!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 209 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC