Jeg tenkte jeg kunne starte en tråd om neste års Formula Ten. Her kommer jeg til å legge ut kravene om bilens oppsett, og også resultater fra kjøringene. Jeg skal snart på forhandlermesse, og kommer der til å legge frem en spesialordre til leverandøren som inneholder et visst antall Formula Ten kits, og options/delebestilling. Noen av dere har allerede kommet med en ønskeliste på options/deler, og jeg kommer til å bestille et lite utvalg utenom også. Om det er noen som bestille noe de vet de vil ha så anbefaler jeg vedkommende om å sende en pm med ønske.
Første diskusjonen vi må ta er motorvalg. Jeg har foreslått Tamiya lightly tuned til Cup Racers, og foreslår samme motor til Formula Ten.
Kom med innspill og tanker rundt dette.Jeg har så langt fått prøvd Formula Ten littegrann med HPI sitt eget 4.8v 4300mah nimh batteri, og synes at det vil duge til konkurransen. Her er ikke målet at bilene skal gå så fort som mulig, men heller at alle skal komme seg i mål helskinnet og samle med seg poeng til slutten av året. Med riktig gearing og oppsett blir dette helt greit. Bilen er helt annerledes å kjøre enn Cup Racers, og da er det ingen fordel med større batteri eller stor motor. Jeg ser for meg at Formula Ten kommer til å dreie seg mye om taktikk, og det kan bli veldig moro