Dato/klokkeslett: Man Mai 06, 2024 10:51 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 133 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2011 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel møtt til et spennende år med tamiyarally :D
Og takk for input :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Ons Des 07, 2011 2:21 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Deksela til retroracing suger. Dei ser både bra og solide ut. Sannheten er at eg har aldri vert borti noe anna deksel som sprekker så lett som desse. Det bokstavelig talt spruter biter av dekselet i ein moderat kresj. Dei er også litt vanskelige å montere ihop. Dei består av to deler. Passforma mellom delane er ikkje så god. Derfor er det litt vanskelig å få dei til å sjå bra ut med tanke på riktig akselavstand til chassiet ein skal bruke

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Ons Des 07, 2011 10:22 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Eg kommer til å kjøre Alpine Renault A110 til neste år. Med nr. 28.

Og eg kommer med eit forslag om å forandre litt på poengutdelinga, slik at vi belønner etappekjøringa bedre. (25,18,15,12,10,8,6,4,2,1)
Mens løpskjøringa blir belønnt på nesten samme måte som i 2011. (5,3,2,1)
Denne varianten trur eg vil passe godt til rundt 8-10 deltakere.

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Ons Des 07, 2011 10:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Zombie-solheims bror skrev:
Eg kommer til å kjøre Alpine Renault A110 til neste år. Med nr. 28.

Og eg kommer med eit forslag om å forandre litt på poengutdelinga, slik at vi belønner etappekjøringa bedre. (25,18,15,12,10,8,6,4,2,1)
Mens løpskjøringa blir belønnt på nesten samme måte som i 2011. (5,3,2,1)
Denne varianten trur eg vil passe godt til rundt 8-10 deltakere.


M05RA? Tøft :D Jeg trodde du kom til å kjøre Renault 5.
Høres interessant ut med poengdelinga.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Ons Des 07, 2011 10:59 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 73
Bosted: Florø
Jepp, M-05ra. Eg har trua på det chassiset. :D

_________________
Vegard Solheim


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Ons Des 07, 2011 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, jeg har også tro på det. Blir veldig spennende å se resultatene etter første løp. Men er usikker på egenskapene over stokk og stein.... :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 9:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Snakket litt med Zombie-Solheim idag, og han gjorde meg oppmerksom på en liten detalj jeg ikke hadde lagt merke til i manualen til DF03RA. Der står det en notis om at Tamiya sport tuned ikke må brukes. Hvorfor er ikke så godt å si, det sto det ingenting om. Det eneste jeg kan legge merke til er at sport tuned er merket med en bestemt rotasjonsretning, og antar at denne er uegnet for DF03RA.

Da står vi egentlig tilbake med hva som skal gjøres med tanke på motorvalget. Jeg foreslår at vi da fortsetter med Tamiya dirt tuned siden de fleste allerede har denne motoren, og fordi den fungerer ganske greit i DF03RA. Om deltakerene velger å ha en reservemotor eller bytte børster får bli opp til hver enkelt. Men om en da f.eks har en havarert motor, så blir ikke kjøring med sølvkanne eller andre typer et alternativ. Personlig ser jeg ikke noe problem i dette, da det bare krever at deltakerene steller litt bedre med motorene sine, og bruker f.eks ballong over motoren under kjøring. Det eneste en må passe på da er å sjekke at børstene ikke "henger" i ballongen. Utover dette så er det lurt å bytte ballong innimellom også, og da smøre opp motor når det gjøres.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 11:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
ka med mamba då? hehe...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 11:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg har sett det med at Sportstuned ikke må brukes, men i følge flere forum jeg har vært innom så har de kommet med forklaringen på at DF03-ra har en gir utveksling som tar knekken på på sportstuned. Om dette stemmer har jeg ikke tenkt så mye på, med første tankegang er det vel ikke helt urimelig.

PS: Jeg trenger nok en ny drity motor, min er oppspist av sand,grus, stålspon og andre ikke identifiserbare fragmenter.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Søn Des 11, 2011 11:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
super stock bz då? 23turn...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
microsock skrev:
Jeg har sett det med at Sportstuned ikke må brukes, men i følge flere forum jeg har vært innom så har de kommet med forklaringen på at DF03-ra har en gir utveksling som tar knekken på på sportstuned. Om dette stemmer har jeg ikke tenkt så mye på, med første tankegang er det vel ikke helt urimelig.

PS: Jeg trenger nok en ny drity motor, min er oppspist av sand,grus, stålspon og andre ikke identifiserbare fragmenter.


Jeg og Terje prata såvidt om at det kunne være utvekslingen, men jeg har sett at motoren har blitt brukt i så mange forskjellige biler (både 2wd, 4wd og twin motor trucks) at jeg egentlig ikke forsto helt at det kunne være tilfelle. Men klart, muligheten er der. En annen tanke er at den er merket med rotasjonsretning, og da er vel børstene plassert slik at revers er mindre gunstig å bruke konstant. På samme måte som traxxas titan 12T motoren. Men jeg har ikke sjekka om sport tuned har motsatt retning i forhold til de andre. Uansett er det nok best å være på den sikre side.

Klarer du ikke å redde din gamle motor? Har jo nye børster i sjappa.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 1:02 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
super stock bz då? 23turn...


Da er vi jo tilbake på en annen motor igjen, som også er dyrere enn sport tuned. Siden de fleste allerede har dirt tuned, er det ikke da like greit å kjøre på dem? Personlig synes jeg at de passer veldig godt til bilene. Tror jeg uansett ville gått for f.eks GT-tuned fremfor BZ, da jeg vet at flere har GT-tuned motor liggende fra før.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 1:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jepp,for meg kan vi godt køyre med dirt tuned som vi har..:) så får vi håpe på plussgrader så eg kan lakkere 240 karosseriet..ikkje so gunstig i minus vel...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikke så bra å lakke i minusgrader nei. Jeg har gjort det, men da sprayer jeg tynne lag umiddelbart etter at jeg har gått utenfor døra, og så raskt inn igjen for tørking med hårføner. Om en gjør det raskt, så får ikke ting tid til å bli gjennomkaldt. Har funket når jeg har gjort det slik.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Tamiyarally 2012
InnleggSkrevet: Man Des 12, 2011 10:40 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
har lakka i et par pluss..som du seie,kjapt ut og rett inn på varmekablane på badet..:) har gått bra..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 133 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC