Da var runde 7 og 8 over, kanskje med litt uvanlig mye velt og kræsj, men vi kom oss igjennom alle sammen. Det er helt tydelig at det må øves på kjørestiler, full gass fungerer kun noen steder. Anbefaler alle å studere seg selv, finn ut hvor kjørelinjen gjennom banene er, og gjør et forsøk om å overholde den og tilpass hastigheten deretter. Selvfølgelig er det jo bare moro vi bedriver, men det er viktig å se kritisk på egen kjøring for å komme seg videre. Hvis man ikke prøver noe nytt, så lærer man heller ingenting. Jeg hadde selv en aha-opplevelse på det å kjøre med revers. Ved en feiltakelse så fjernet jeg denne ved forrige runde cuprace, og nå har jeg bestemt meg for å ikke aktivere den igjen. Jeg forstår nå hvorfor det å kjøre uten revers heter "race mode". Så poenget er vel kanskje at man må bevege seg litt på ukjent grunn om man vil videre.
Her kommer resultatene fra runde 7 i Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Håvard
2. Terje
3. Stig A.
Heat 2:
1. Kåre
2. Vegard
3. Karl Martin
C-finale:
1. Stig A.
2. Karl Martin
B-finale:
1. Terje
2. Vegard
3. Stig A.
A-finale:
1. Kåre
2. Terje
3. Håvard
Dette gir følgende poengfordeling:
1. Kåre - 25 poeng
2. Terje - 18 poeng
3. Håvard - 15 poeng
4. Vegard - 12 poeng
5. Stig A. - 10 poeng
6. Karl Martin - 8 poeng
Her kommer resultatene fra 8. runde Skala1 Cuprace 2012:
Heat 1:
1. Terje
2. Vegard
3. Håvard
Heat 2:
1. Kåre
2. Stig A.
3. Karl Martin
C-finale:
1. Håvard
2. Karl Martin
B-finale
1. Håvard
2. Stig A.
3. Vegard
A-finale:
1. Terje
2. Håvard
3. Kåre
Dette gir følgende poengfordeling:
1. Terje - 25 poeng
2. Håvard - 18 poeng
3. Kåre - 15 poeng
4. Stig A. - 12 poeng
5. Vegard - 10 poeng
6. Karl Martin - 8 poeng
Total poengfordeling etter 7 og 8.runde Cuprace 2012 er som følger:
1. Kåre - 169 poeng
2. Håvard - 125 poeng (1xDNS)
2. Terje - 125 poeng (1xDNS)
3. Vegard - 110 poeng
5. Thomas - 57 poeng (3xDNS)
6. Stig Andre - 52 poeng (3xDNS)
7. Karl Martin - 50 poeng (2xDNS)
8. Stig Ivar - 15 poeng (6xDNS)
Jeg synes det begynner å bli litt spennende da noen av poengsummene begynner å samle seg. Nå håper jeg alle tar seg tid til å se over biler og utstyr, la alt det tekniske være tipp topp, og gjør en innsats. Om en ikke kan vinne, så bør det alltid være et mål å ta igjen de som ligger over. Stå på, nå er vi snart i mål