Dato/klokkeslett: Tir Apr 30, 2024 11:02 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Videoene har vert klar i to timer! Ventet på at du skulle få ræva i gir og poste resultatene først


hehe, takk for det :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Synes forøvrig at det fungerte greit å bare ha kameraet stående der. Om været tillater får jeg prøve å gjøre noe lignende hver gang. Lett for en eller annen å bare starte det før løpet, så får jeg filmet når jeg kjører selv også. Skulle hatt bedre linse med vidvinkel, men det kan ikke byttes på dette kameraet så får heller tenke på det til neste innkjøp.

Ellers var bilen min helt forferdelig i dag. Rumpa slang ut for ingen ting. Etter siste løp når jeg kjørte tilbake til bilen skjedde det ett eller annet i bakdiffen også, så det var egentlig greit å ryke ut når jeg gjorde det. Går veldig treigt rundt. Frykter en eller annen skade. Må få opp og sjekket. Resten av bilen skal nullstilles til fabrikkinnstillinger og tunes på nytt. For mange variabler ute og går nå. Jeg var vel en av de få som hadde problem med overstyring mens alle andre hadde understyring. Må spesielt kikke på tweak og balansepunkt. Jeg stemmer for normal size 1/10 biler neste år, lei av å skru opp Cup Raceren nå :P

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Dette var kult å se, veldig kjekt at du filmet. Nå gikk det an å se litt bedre etter på hvor ting går galt. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg fikk bekreftet egne tanker om hva jeg gjorde feil i mitt eget løp. Håvard, du skal bare passe deg neste gang :twisted:

Men Vegard, det ser ut som at jeg satt bilen din på plass som jeg skulle når den veltet? Så jeg tror ikke jeg hjalp deg på noen måte.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Må bare få skryte litt av bilen min. At den funker så bra som den gjør med den behandlinga den har fått dissa årene (samme bilen sidan vi begynte med CupRacer) gjør meg rett og slett meget fornøyd og imponert :D

I <3 my Datsun :D

Ellers vil eg sei at eg hadde nok ein fornøyelig dag. Nye dekk som satt som eit skudd, og ein bil som fungerte utmerka. Følte på treningsrundane at aksen var litt lav og at eg aldri kom heilt opp i maks fart, men det var kanskje like greit på bana i dag. Under løpene følte eg heller ikkje dei andre klarte å ta nokonevneverdig innpå heller, så det var nok kanskje bare i hodet mitt det gikk litt treigt :P

Bana likte eg også veldig bra i dag. Har i grunn aldri vore veldig fan av baner med veldig mykje svingar, men denne følte eg at eg hadde roen på. I finalen følte eg egentlig ikkje eg gjorde noko feil og hadde god kontroll heile veien :)

Gleder meg til fortsettelsen :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Dette var kult å se, veldig kjekt at du filmet. Nå gikk det an å se litt bedre etter på hvor ting går galt. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg fikk bekreftet egne tanker om hva jeg gjorde feil i mitt eget løp. Håvard, du skal bare passe deg neste gang :twisted:

Men Vegard, det ser ut som at jeg satt bilen din på plass som jeg skulle når den veltet? Så jeg tror ikke jeg hjalp deg på noen måte.



Bring it :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Apr 16, 2012 11:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Bring it :mrgreen:


Ich will :mrgreen:
Utrolig kjekt å faktisk være med denne gangen, og jeg gleder meg allerede til neste løp :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Ons Apr 18, 2012 1:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Nå har jeg sittet her og testet litt med timeren til Stressballen, og jeg tror jeg har noenlunde kontroll. Det er et par ting jeg må få sjekket, men da må jeg ha minst en transponder til for å få korrekt resultat. To innstillinger jeg ikke er helt sikker på om fungerer korrekt, men det går an å justere seg bort fra dem slik at de ikke blir tellende. Det betyr egentlig at vi kan få fungerende teller til neste løp om vi vil. Kan ha laptop stående med et par høytalere som teller ned til start og setter oss i gang, så piper den ved hver passering og når løpet er slutt. Bare å sette inn hvor mange runder vi ønsker å kjøre. Kanskje Stressballen, Zombie-Solheim eller Håvard kunne vert med og testet litt i butikken en kveld for å få på plass de siste detaljene.

Håvard: Det ser ut til at siste programvare versjon har løst de merkelige tidene vi hadde når du testet. De kommer opp på første runde hos meg også, men alt er bra på resultatlistene. Det er noe greier med en standard verdi på 1000 sekunder før første runde, men på din virket det som om den la dette til på første runde uansett, mens på min korrigerer den det vekk. Alt ser hvertfall ok ut på det jeg kan teste nå.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Mai 08, 2012 1:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Som i tråden for Tamiyarally, så vil jeg bare informere om at jeg foreløpig legger opp til at 4.runde cuprace tar sted mandag 4.juni

Denne måneden blir litt for hektisk for meg, men også sikkert for andre regner jeg med. Jeg har ikke satt datoene endelig enda, for jeg har ikke avklart 100% med madammen om dette. Kan hende at hun vet om noe som kommer i veien, så jeg tar et forbehold.

PS, Thomas, hvordan går det med tidtakingssystemet?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tir Mai 08, 2012 2:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Dagen ser bra ut for meg så langt.

Tidtakingssystemet skulle jeg egentlig ta ned igjen til deg forige uke. Får ikke testet mer uten å ha noen biler som kjører litt. Ser ut til å fungere bra. Problemene Håvard hadde kom av gammel programvareversjon, siste versjon gjør at vi kan kjøre hver runde som et løp og printe resultatene. Så det er bare å montere transponderen, så skal vi nok få det til.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ble ingenting av løpet 4.juni, så jeg setter ny dato til mandag 18.juni
Etter denne runden skal vi også holde avdelingsmøte for bil, for å avklare litt hva vi skal gjøre fremover.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 12:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Eg kjem ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2012 1:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det er notert.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 3:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
HUSK 4.RUNDE CUPRACE IDAG!! :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 4:47 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Jeg kan dessverre ikke stille i dag.

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 - Cuprace 2012
InnleggSkrevet: Man Jun 18, 2012 4:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Gleder meg :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC