Dato/klokkeslett: Lør Apr 27, 2024 10:44 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 10:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
E det ikkje en skikkelig konkurannse dette altso..Hehe..:)

Har vel en haug med karosserier,so ska vel kunne finne nåke anna..volvo 850 btcc går vel?


Joda, er en skikkelig konkurranse, og derfor skal vi også bruke skikkelige karosseri :wink:
Regner med at Volvoen går bra, så lenge det er et deksel som ligner noe. Husk å montere lys.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 10:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Thomas skrev:
Må se dette litt an mtp potensielt veldig mye jobbing fram til sommeren, men om det går blir det XRay T3'11, mulig oppgradert til '12 versjon, 10,5T motor, enten Novak eller Viper. Tanken var GTR deksel, men det er heller ikke helt bestemt. Har et par andre jeg kunne tenkt meg, men må se om jeg finner dem i 190mm først.


Ja, dette må du få til. Litt artig å kunne ha med en bil som Xray. Jeg skriver deg opp så lenge :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 10:59 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
er tamiya sin 850...hm,får vel ikkje lyktehus til denne men..kor planane ellers blir her? e vel ikkje so masse børstelaust som e gla i vatn osv?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
carish skrev:
er tamiya sin 850...hm,får vel ikkje lyktehus til denne men..kor planane ellers blir her? e vel ikkje so masse børstelaust som e gla i vatn osv?


Viper sine er hvertfall vanntette :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
mulig det,men det har ikkje eg..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis det er tamiya sitt, så er det iallefall bra på detaljer, så det er nok en flott bil :D
Masker hovedlyktene og baklyktene, og lag til en diode innenfor.

Viper, Traxxas, Novak (tåler vel vannsprut?), men det ligger i kortene at det kommer flere produsenter med slikt fremover. Har sett at flere av de rimelige produsentene begynner med dette, og da følger nok resten på. Vi har lagt opp mulighet for å bytte motorsett underveis om det skulle dukke opp noe, så det er fullt mulig å starte med børstemotor for så å bytte til børsteløst. Forutsetningen er at det blir opplyst om eventuelt bytte av utstyr her på forumet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:22 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
har vel ikkje børsteoppsett eg,men e heilt ny elektronikk i bilen,so litt kjedelig å skulle kjøpe ny esc,må jo og være en med sensor og litt justeringsmuligheter..

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du har vel regulatoren fra traxxas? Som du har brukt i rallybilen? Den takler i tilfelle litt motor, gjør den ikke? Men uansett, det blir selvfølgelig opp til hver enkelt hva som puttes i bilene, her har vi alle valgmuligheter selv. Trodde du hadde et eller annet vanntett innen både børste og børsteløst, så mye elektrobiler som du har.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi må ha en liten dialog om det skal være krav med transpondere, eller om dette skal være frivillig. Uansett er det et krav fra min side at eventuelle transpondere skal kjøpes gjennom meg hvis det skal brukes på tidtakingssystemet til butikken. Det er kun for å kunne delfinansiere det innkjøpte systemet. Disse tar jeg ca 500,- for, og de blir da til personlig eie og ansvar. Er vel en del av dere som allerede har transpondere?

Jeg har iallefall tenkt at vi skal ta i bruk tidtaking på denne serien, det hadde absolutt vært moro. Kom med innspill.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Viper, Traxxas, Novak (tåler vel vannsprut?), men det ligger i kortene at det kommer flere produsenter med slikt fremover. Har sett at flere av de rimelige produsentene begynner med dette, og da følger nok resten på. Vi har lagt opp mulighet for å bytte motorsett underveis om det skulle dukke opp noe, så det er fullt mulig å starte med børstemotor for så å bytte til børsteløst. Forutsetningen er at det blir opplyst om eventuelt bytte av utstyr her på forumet.


Novak tåler nok kanskje litt, men når er det bare litt når vi kjører når det er vått? :P Står ikke på Novak sin side at de er vanntette hvertfall, så garanti ryker garantert. Viper reklamerer med vanntett, og jeg liker justeringsmulighetene der bedre. Lett å justere mellom profiler i felten med medfølgende programmeringskort. Derfor vurderer jeg å bytte til Viper først som sist. Må eventuelt testkjøre litt med Novaken først og se om 10,5 er ok, eller om jeg skal gå ned til 12,5. Kan jo bli ganske villt med litt timing og turbo i oppsettet uansett.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
ja,har den men ikkje børstemotor til den som passa her..har vanntett børstelaus esc og,men då uten sensor...og er ganske begrensa med plass i dette chassiet..får sjå kor det blir..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:42 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
lrp escane er vel vanntette nåken av og?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har bare sett at Novak esc har gummitetning. Ganske synlig sådan, men jeg er selvfølgelig ikke sikker. Kanskje LRP har noe også. Jeg hadde uansett ikke stressa med det enda, mye kan skje med de forskjellige produsentene på et par måneder. Må det absolutt være sensor da?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Man Okt 22, 2012 11:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Har bare sett at Novak esc har gummitetning. Ganske synlig sådan, men jeg er selvfølgelig ikke sikker. Kanskje LRP har noe også. Jeg hadde uansett ikke stressa med det enda, mye kan skje med de forskjellige produsentene på et par måneder. Må det absolutt være sensor da?


Ja drev å kikket på ESC'en min. Har en gummikant, men jeg har hatt den oppe en gang tidligere, og det kan komme vann i den gjennom skruehull og lignende i toppen om det er mye vann. Kan vel kanskje kalle spruttett, men ikke vanntett :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Touring series 2013
InnleggSkrevet: Tir Okt 23, 2012 1:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, den er der sikkert bare for å motstå litt sprut og støv. Når de ikke oppgir den som vanntett så er den nok ikke det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC