Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 11:25 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Ons Okt 24, 2012 4:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
http://www.honda.co.uk/cars/btcc/

:)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Fre Okt 26, 2012 7:11 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
DF03Ra med Honda Civic :-D

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Ons Des 12, 2012 1:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vil understreke en av reglene for årets tamiyarally på nytt. Alle karosserier som er 190mm og kan dokumenteres brukt i et offisielt rallyløp er godkjent!

Det er da underforstått at bilene skal se ut som reelle rallybiler. Håper deltakerene kan forstå dette, for det ser nå ut til at flere av bilene ikke er godkjente. Har man et rallykarosseri, lag det da i den korrekte utførelsen med farger og dekaler. Skal man bruke et fjorårets rallykarosseri på nytt, vær da sikker på at det blir godkjent. Eksempelvis Håvard, karosseriet ditt mangler lys og dekaler, gjør det ikke?

Håper dette ikke er noe problem for deltakerene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Ons Des 12, 2012 8:44 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 68
Så karroserie eg brukte i år vil ikkje bli godkjent neste år ??

_________________
Stig Andre Myklemyr


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Ons Des 12, 2012 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Dekaler skulle det vel være nok av på bilen min? Er lysene som mangler :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Ons Des 12, 2012 9:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nettopp rådført meg på nytt med en annen deltaker, og vi har blitt enige om at det er et urokkelig krav om at karosseriene skal være 190mm og må kunne dokumenteres brukt i et offisielt rallyløp, som jeg også skrev tidlig i tråden for neste års rally. Så regelen vil nok ikke slippe gjennom biler laget med egne fargeskjema, selv om karosseriet har vært brukt i rally. Hele poenget er at det skal se ut som en ekte rallybil. Jeg har ingen mulighet til å hele tiden følge med på hvem som har hva i forkant av løpene, og håper dere selv som deltakere kan holde dere oppdatert på hva som er regler. Noen av oss legger litt jobb i dette, og gjør en innsats for at bilene skal se bra ut, og det minste som kan forventes er vel at en iallefall prøver å få bilene til å ligne en offisiell rallybil. Det er ikke mange regler, og de er ikke vanskelige.

Det er verdens enkleste ting å få orden på. Bruk et tamiyakarosseri som er laget med tanke på rally, så er det null problem. I brukermanualen til de karosseriene står det hvilke farger man skal bruke hvor, og alle rallydekalene er med. Bygg etter manualen, og en har en bil som ser bra ut, og som er godkjent.

Håvard, jeg husker ikke hvordan bilen din så ut, bare vet at noe manglet. Sjekk gjerne over den og fiks den opp litt, kanskje den kan få seg et nytt strøk med lakk på utsiden? Jeg aner ikke tilstanden på den, men en viss standard bør det være når vi starter nye løp.

Samty, bilen din er for all del tøff, men noen rallybil er den ikke, så ved nærmere ettersyn er den i utgangspunktet ikke godkjent nei. Hadde den vært laget som rallybilen skal se ut med tanke på farger og dekaler, så hadde den vært godkjent.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Tor Des 13, 2012 1:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Med unntak av 1000-m lyktene ser bilen min slik ut ;) http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58459

Lysene er på plass før vi begynner på løpene ;) dekselet ser sjølvsagt litt brukt ut, men i mine auge skal ein rallybil frå 1970 ha litt bulker her og der :p

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Tor Des 13, 2012 2:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Flottings Håvard, jeg hører du har kontroll :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Lør Jan 05, 2013 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det på tide å plukke opp tråden for Tamiyarally 2013, og jeg vil begynne med å høre litt om hvordan deltakerene ligger an med bilene sine. Hadde vært kjekt å fått til et løp når det er snø, så jeg vil legge gi en liten ball til Zombiene og spørre om det er tanker rundt hvor første løp skal holdes?

Jeg vil også be deltakere lese tråden fra start, så vi unngår misforståelser når vi begynner løpene :wink:

The race is on... 8)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 3:58 pm 
Slitt spur'gear!
Slitt spur'gear!
Brukerens avatar
Innlegg: 95
Bosted: Florø
Har akkurat begynt å bygge bilen min, så det går ei lita stund enda før eg er klar. Har tidligare nevnt at eg skal køyre med eit Suzuki SX4 WRC deksel på min XV01 pro. Dette må eg gå bortifra p.g.a. dekselet passer ikkje på chassiet(feil akselavstand). Derfor velger eg heller å bruke eit Toyota Celica GT-Four 1990 deksel. Passer fint for meg om vi tar første løpet mot slutten av januar, så får vi håpe på at vi får litt snø

_________________
Terje Solheim = Tamiya ekstremist


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 5:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, hadde tenkt litt mot slutten av januar selv også, alle må jo få bli ferdige. Det tar jo fort 2-3 uker å få på lys på bilen etter at den er bygget :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Søn Jan 06, 2013 8:29 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 68
Er ferdig med bilen mangle bare lakkering

_________________
Stig Andre Myklemyr


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Man Jan 07, 2013 11:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har du lyssett på lager, stressballen? ;) trenger ikkje være voldsomme greier.. To framme og to bak? ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Tir Jan 08, 2013 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er utsolgt for de enkle settene. Får ikke de inn igjen til vi skal begynne heller. Men si meg, har ikke du kjøpt et slikt sett da?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skala1 Tamiyarally 2013
InnleggSkrevet: Tir Jan 08, 2013 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Venter på noen leds til dekselet mitt, og burde kjøre inn motoren litt mer for å se om jeg kan bli kvitt gnistene jeg har. Ellers klar.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC