Jaggu rettet de opp feilen denne gangen og en ny og riktig motor kom i kassa her en dag
I dag har jeg utsatt den for litt testing og Dremel
Kort og godt så snurret den en 10-8 propell i 14100 rpm rett ut av eska.
Byttet så til Tower potte og fikk ut 14300 rpm, dernest var det ut med foringen og litt fresing med Dremel og ut med to stk head shims, neste måling viste 14600 rpm

Dette er meget bra på en 10-8 og ser ut til å være en stykke forran både MVVS`n og ASP`n min og jeg finner ingen målinger på 55 AX som kan matche heller. Nå vet jeg ikke sikkert hvordan denne JXF propellen sammenligner mot en APC i samme str, men neste gang jeg kjører motor blir det målt med APC 12-4 og 11-7 som er kjente propeller og vil gi korrekt sammenligningsgrunnlag.
På toppen av det hele brukte jeg noe gammel drittfuel som bestod av ca like deler 15/18 og 0/18, så hadde bare ca 7-8% nitro. Skal åpne ei ny kanne Jero 15/15% helimix neste gang for den fuelen har vist seg ved tidligere eksperiment å gi mye mer power enn mange andre lignende fueler. Den ga faktisk nesten samme effekt som Wildcat 30/24 i flere motorer som jeg og Yalla testet for en tid tilbake.
Mye tyder på at dette kan bli en favorittmotor