Jeg bruker 6 grams servoer. Skjønner egentlig ikke at servoen skal ha problem med å finne senter, det er jo absolutt ingenting som binder, og rorene er jo lette som fy. Tror folk har flere punkter her som kan stemme, kanskje servoene er litt slarkne og det kommer seg så fort modellen kommer i lufta, for jeg har ikke opplevd dette i lufta på mitt forrige fly. Derimot har jeg opplevd det på mitt forrige fly når det har stått i ro.
En annen ting er som Jonny skriver, at det kan forekomme en slags frekvens når det første "skjelvet" kommer. Det blir omtrent som en evighetsmaskin (som maskinen med kuler som slår i hverandre) som ikke kommer seg ut av rytmen før en holder på rorene. En slags resonans altså. Dette er dessverre et spesielt oppsett fra Spektrum, så andre servoer passer ikke. Pakken heter AR6300 flightpack. Mottaker og 3 servoer veier ca 20 gram, så vekten er det ingenting å si på
Nå skal jeg først og fremst teste det enkleste først, en annen radio og mottaker (har en AR6300 flightpack til liggende) Etter det så skal jeg prøve å bytte ut en servo med en ny, og til slutt vil jeg gå over linkene for å redusere slark, kanskje det hjelper også.
Syntes dette var litt interessant. Det var et merkelig symptom, og litt artige forklaringer, så det kan bli moro å finne ut av