Fy flate for et fly, helt konge for å si det rett ut og ikke minst en "norsk" klassiker. Å hatt dette i Widerøes farger hadde gjort det fullkomment selv om det er fint som det er også.
Ser ut som dette er et balsa/plywood konstruksjon i vinger og kropp, å skifte farger bør vel gjøres ved å trekke det opp på nytt med monokote e.l. og lakkere glassfiberdelene. Å lakkere på betrekning går men skal nok en del lakk til for å dekke helt med medfølgende vektøkning.
Motorvalg vet jeg sannelig ikke, mye som taler for og i mot, litt kjedelig å lage for mye hull i cowlingen til glow men lyden teller jo også. Tror nok jeg ville hatt to 4 taktere dersom du skulle velge glow. Fuelgris blir vel også litt mindre på dette flyet siden motorene er noe ut på siden av kroppen.
Og til slutt Wulong.! jeg mener bestemt at alle bør prøve glow, en er ikke en ekte modellflyger før en har dulla med og justert en glowmotor og tørka på fuelgriseri...
Kjøper du deg en glow modell skal du få en kanne fuel og en rull med papir i premie av meg for å komme i gang, da har du til innkjøringen av motoren.. lol..
Det finnes også billig vaskemiddel på sprayflaske, så holde en modell ren er ikke noe stort problem.