Jeg tok med 4 opplada batterier til steindalen idag, i tilfelle det ble noenlunde gode forhold. Det ble litt mye vind, så jeg slo fra meg å la guttungen prøve idag. Det bør nesten være litt varmt i lufta og gode vindforhold, eller så begynner han fort å fryse på fingrene og blir da ukonsentrert. Jeg fant ut at jeg da ville benytte muligheten til å finne ut hvor lenge jeg kan forvente at batteriet varer, og stilte timeren på fjernkontrollen til 10 minutter som utgangspunkt. Batteriene er 3S 1600mah, men flyet tar nok opptil 2500mah eller deromkring. Jeg har valgt å begynne med lette batterier siden guttungen skal lære å fly med dette. Da blir det viktig å holde lav vekt på flyet, slik at det tåler litt mer i kræsj. Men til tross for lav batterikapasitet og forholdsvis sprek bruk av throttle, så gikk timeren sine 10 minutter + 6 minutter til før jeg begynte landing. Når flyet tok bakken så hadde timeren passert 17 minutter, og denne ble aktivert i det øyeblikket jeg kastet flyet i lufta. Jeg er godt fornøyd med det siden jeg ikke gjorde noe for å spare strøm under flyturen. Men det skal sies at batteriet var tomt ved landing, det lå på 3.5v pr celle. Tenker jeg kommer til å sette timer på 10 minutter neste gang, for da har nok vekten gått opp litt.
Umiddelbart etter landing kjente jeg på motortemperatur, og det var såvidt jeg kjente lunk i den. Ble nesten litt imponert, for flyet har godt med krefter og lang flytid. Det går rett til værs, og når jeg skulle lande, så ville det heller ikke komme ned igjen med det første
Nå er det bare å få montert Gopro til neste test