Dato/klokkeslett: Søn Jun 16, 2024 8:12 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Ons Jan 20, 2010 9:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Hvis det er et must å bruke ditt system for presisjonen sin del, så er det vel bare å sjekke det opp mot speedgun x-antall ganger, da vil du vel kunne få et innblikk i eventuelle avvik, og hvordan speedgunnen skal brukes for å få så rette som mulige data?

Har faktisk sjekka presisjonen til pitot-målingene, og dei stemmer ganske bra i forhold til speedometeret i bilen. Ikke spør hvordan jeg har testet det. Testinga tolk jeg en sen kveld uten vind :lol:

Det er ikke noe tvil i at Bushnell'n er den raskeste og enkleste måten å måle på. Slipper å montere en masse utstyr i modellen + å dra en laptop med ut i felten ++ for å gjøre avlesninger :x Speedgun er veien å gå. Jeg har tested det andre, og gidder ikke å fortsette med det.


Ikke for å kverulere, men normalt sett er det mye feilvisning på speedometer i bil, så det er vel neppe den rette plassen å sjekke måleutstyret på.....

Om du får ånden over deg engang, så må du sjekke det opp mot bushnell'n, det hadde vært interessant.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Jan 26, 2010 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jaja, nå har jeg blåst avgårde i 180 km/t med en svær AT-6 med BARE 6200 RPM. Alikavel går det MYE fortere enn den SUPER-RASKE vinga til vector. Jeg bare lurer, hvor blir det av konkuransen? Dersom jeg setter på en 23x14 propell i stede for den 26x12 som jeg flyr med nå, så havner jeg vel på langt over 200 med den svære balja :lol: Og det med hjula ute, bare vent til dei kommer inn i skroget :shock: Har hørt at DLE tygger balsa-modeller til frokost 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tir Jan 26, 2010 9:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du tar ting for gitt som vanlig :lol: Det er slettens ikke umulig at balja kommer til å gå SAKTERE med den propellen du bolser om, fordi du sannsynligvis trenger massivt skyv (altså stor prop med lavere pitch) for å presse det bolleflyet gjennom luften, dette vet du jo utmerket godt du også :wink:

Jeg har vel aldri sagt at Zagien er superrask, jeg synes faktisk den er litt trøtt og kjedelig etterhvert, og det er nå heller ikke den jeg skal slå deg med, det vet du også utmerket godt :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Tor Feb 04, 2010 7:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag ankom min nye fete 150 amp ESC 8) Nå er det bare 1.6 kw motoren som mangler (den er igjen på lager og snart på vei til meg) så er det dags for å sette sammen Funjet med ekstremt mye power :P

Jeg ender sikkert opp med å forsøke 6 cell også siden jeg har stor nok ESC til å unngå nedsmelting pga for høyt amp trekk :mrgreen:


Edit: fikk sporingsnr på motoren nå så den er endelig på vei. Meget stor outrunner på 180 gram og 1600 watt som jeg har tenkt å tyne ihvertfall 2000 watt ut av :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 11:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Nå er det f*en meg på tide at du får noe som går fortere enn en middels trainer :shock: Har hørt på dette gnålet i flere år nå om "dette oppsette blir fett" (dersom jeg får delene), "fy steike så dette kommer til å gå" (om jeg gidder å montere inn motor'n) :lol: :lol:

Bare merk deg, jeg har dei to raskeste målingene som er gjort med speedgun, ref AT-6 180 km/t og groovy 90 med 219 km/t 8)

Dette minner meg om en "pratmaker-klubb". Enkelte flyr fort, andre drømmer om å gjøre det :P :P

Jeg venter på utfordring 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 12:45 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
yallaair skrev:

Jeg venter på utfordring 8)



Det skal du nok få. :wink:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 12:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Meget stor outrunner på 180 gram og 1600 watt som jeg har tenkt å tyne ihvertfall 2000 watt ut av :twisted:

Jeg kan ta med pulverapparat :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 1:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det er bra. Du har jo trossalt en del dyrere elektronikk og slikt en det eg har i fun jetten, så eg fårstår at du vil ta med deg pulver app. hehe

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 9:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Næh, her blir det ikke bruk for pulverapparat. Her kjører jeg et ferdig testet oppsett som er dimensjonert for påkjenningen. Jeg starter "forsiktig" med 2200 mah 5 cell 40-50C, APC 7-5 propell og et effektuttak på 1500 watt ved ca 85 amp. Dette er under hva motoren er spekket for og bare litt over halvparten av hva ESC`n takler 8) og er radarmålt til 235 km/t i funjet :wink:

Har også funnet meg et par 3000 mah 6 cell pakker på 50C som antakelig blir bestillt også for å tyne max ut av systemet sammen med APC 7-6 propell, hvor fort det vil gå blir morro å finne ut.

Motoren er i mine hender innen ca en uke nå, og da går det ikke lang tid til første flytur. Har nok fått testet dette en del innen du er på land igjen :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Søn Feb 07, 2010 11:06 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
vektor! En ting skal du i allefall vite. Den flyr veldig godt, og er veldig grei å ha med å gjere. Nå har eg kun testa 2 batteri, og hadde nesten ikke sikt. Eg haldt nesten på å miste det av syne gang på gang, så det var ikke så gøy å fly. Eg var en tur på Øyrane idag, men det vart litt seint, så eg valgte å la vere å fly. Wulong hadde jomfrutur med F-22'en sin, og den er ikke lakka enda, og er i gul depron. Til og med den var vanskeleg å se. Så i morgen skal eg ned i garasjen til Jonny og lakke den. Litt kjedeleg å må rive av alle dekalane, for eg syns den ser drit tøff ut. Nå kommer det faktisk en ny funjet. Den heter funjet ultra, og har karbon oppgraderinger og en forbedra motormount. Orginaloppsettet har en efekt på 1500watt. Så den skal klare over 200 orginalt. Eg trur foresten ikke at yalla er klar over kor rå desse flya er med skikkeleg oppsett, eller så later han som at han ikke vet! Trur helst det siste!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 5:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Right on :lol: Han klamrer seg til et halmstå og lever i fornektelse og ønsker å tro at en standard F3A kjerre med en standard OS 120 er verdens raskeste fly, muaahhahahahahaaaa :lol: :lol:

He`s in for a surprise 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 6:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Trenger ikke verdens raskeste for å flise noen som ikke har slått en std trainer enda :lol: Når jeg har trimma F3A-kjerra så tenker jeg nok isoporen deres kommer til å smuldre bort i turbulensen bak flyet mitt 8)

Jeg flyr fort. Dere drømmer om det :P

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Du flyr ikke fort, du bare TROR at 219 km/t er fort, hvilket det egentlig ikke er :lol: Hvis min FunJet ikke knuser det så blir jeg skuffet, men slik er det når man har høyere ambisjoner og ikke er fornøyd med hvermannsen oppsett 8)

Jeg får minne deg på at vi har ikke målt hva Weston Tigershark gjør, og MagnumR ligger på hylla klar for bygging :P

Du har nådd max på ditt fly nå og resultatet er laaaangt under targetspeed for mine modeller :lol:

Nyt "rekorden" din nå mens du kan, den blir meget midlertidig. Faktisk er det godt mulig at den er knust lenge før du setter beina på landjorda igjen :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 9:25 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
He he he!

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Need for speed
InnleggSkrevet: Man Feb 08, 2010 11:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Å så redd jeg ble :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 386 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 26  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC